A 47-es ügynök a filmeknek köszönhetően a játékvilág egyik legismertebb szereplője. A kopasz, vonalkóddal ellátott bérgyilkost még azok is ismerik, akik nincsenek otthon a videojátékok világában, a sorozat ennek ellenére nem éppen casual gamerek kedvenc címe, hiszen a bonyolult, lopakodásra és álcázásra kihegyezett mechanikájával inkább a gondolkodásra, semmint az akcióra vágyó játékosokat célozza meg.
Épp emiatt volt csalódás a legtöbb rajongó számára a 2012-es, Absolution címmel érkező epizód. A játékban beszűkültek a lehetőségeink, kisebb, lineárisabb helyszíneket járhattunk be, sőt, több helyen rá voltunk kényszerítve a Hitman-sorozattól oly távol álló akciózásra. Szerencsére a dán IO Interactive hallgatott a kritikákra, és az új epizód bejelentésekor kihangsúlyozta, hogy ezúttal épp az ellenkezőjét szeretné elérni, és az új epizód inkább a közönségkedvenc Blood Moneyra fog hasonlítani.
Az új, alcím nélküli Hitman azonban már a megjelenés előtt megosztotta a rajongókat. A fejlesztők az epizodikus megjelenést választották, így a most kikerült szekció csak a gyakorló pályákat és az első nagyobb helyszínt tartalmazza. Ízlés kérdése, hogy ez kinek mennyire jön be, de az első epizód alapján úgy tűnik, hogy van elég kontent egy-egy ilyen csomagban, nagyjából 4-6 óra játékidőt lehet kihozni belőle. Persze, megtalálva a gyorsabb gyilkolási módok egyikét akár 5-10 perc alatt „kitolható” a pálya, de a rengeteg lehetőség miatt óriási az újrajátszhatóság értéke.
Az előző Hitman-részekben is volt mód többféleképpen megoldani egy-egy helyzetet, most azonban a fejlesztők teljesen erre hegyezték ki a játékot. Ehhez egy óriási, szabadon bejárható játszóteret biztosítanak, nagyobbat, mint bármelyik eddigi Hitmanben. Az első nagy helyszín egy párizsi divatbemutató, melyet egy kastélyban rendeznek meg. A játéktér hatalmas, könnyen el lehet tévedni a korai próbálkozásoknál. Az események tőlünk függetlenül is zajlanak: elkezdődik a show, a szervezők beszédet mondanak, a színpad mögött a stylistok vitatkoznak, az udvarban egy fotózás zajlik, az emeleten pedig egy konferencia veszi kezdetét. Többszöri játék után persze rájövünk, hogy ezek egy része scriptelt, viszont a hangulat így is lenyűgöző.
Továbbra is az a célunk, hogy kiiktassunk egy vagy több célszemélyt. Erre a részletes helyszíneknek köszönhetően rengeteg lehetőségünk lesz. A fejlesztők érezhetően megnehezítették a dolgunkat, mivel a célpontok nem igazán maradnak egyedül, így nekünk kell alkalmat teremteni, persze akkor, ha a csendes gyilkolás a célunk. A mérgezés és a különféle balesetek előidézése még mindig célravezető, de kulcsszereplők ruháit is magunkra ölthetjük, így odaférkőzve áldozatainkhoz.
Bár a Hitman-játékokban az egyik legszórakoztatóbb elfoglaltság mindig is az volt, hogy megkeressük a különféle gyilkolási módokat, a fejlesztők ezúttal segítő kezet nyújtanak a türelmetlenebb játékosoknak. Egy-egy beszélgetést kihallgatva új lehetőségeket fedezhetünk fel, melyeket azonnal követhetünk is. Ilyenkor a játék már-már lineárissá változik, hiszen folyamatos segítséget kapunk, hogy elérjük az általunk kitűzött célt. Ha már szóba kerültek a segítségek, akkor megemlíteném, hogy visszatért az előző részben bevezetett intuíció-mód, mely használatával átláthatunk a falakon, és könnyen megtalálhatjuk a célpontjainkat. Szerencsére immár nem olyan idegesítő a használata, mint az elődben, valamint nem is olyan tolakodó, sőt, teljesen kikapcsolható.
A párizsi pálya első teljesítése után újabb lehetőségek nyílnak meg. Választhatunk, hogy a rendezvényt honnan közelítsük meg, valamint kezdhetünk akár álruhában is. Szükség is van ezekre a könnyítésekre, hogy teljesítsük a fejlesztők által kitalált kihívásokat. Ezek lehetnek egész egyszerűek, mint például a célpont megmérgezése, de vannak bonyolultabbak is, mint amikor álruha nélkül kell eltenni láb alól áldozatainkat. Visszatért az Absolutionben megismert Contracts mód is, melyben a játékosok által megálmodott küldetéseket kell megoldanunk. Ha egy kicsit is fogékonyak vagyunk a Hitman játékmenetére, akkor ezekkel a módokkal ellehetünk egy ideig.
A Hitmant továbbra is a Glacier Engine 2 hajtja, azonban az Absolution noirosabb stílusa után ezúttal inkább egy realisztikusabb világot szerettek volna megalkotni a fejlesztők. Emiatt a látvány fakóbbnak tűnik, ez pedig elrejti a Glacier erősségeit, bár csúnyának azért nem nevezném. Konzolon a játék nagyrészt stabil 30 fps-sel fut, csak a nagyobb tömegnél esik le a framerate. Lehetőség van mind Xbox One-on, mind pedig PS4-en kikapcsolni az fps-korlátozást, így azonban 30 és 60 fps között mozog a számláló. Ha stabilabb sebességre vágysz, érdemes inkább a 30 fps-nél maradni.
PC-n akadnak teljesítményproblémák, annak ellenére, hogy a konzolos látványt akár egy gyengébb teljesítményű géppel is el lehet érni. Ha közepes beállítások fölé szeretnénk menni, akkor bizony egy erős masinára lesz szükségünk, és ezen a problémás DX12-es mód sem segít. A játékhoz folyamatos internetkapcsolat szükséges, mivel ha megszakad a net, akkor a főmenübe kerülünk vissza. Nonszensz az is, hogy offline módban nem tudjuk használni a mentéseinket. Ezek a korlátozások 2016-ban elég röhejesek, így reméljük, változtatnak ezeken később a fejlesztők.
Az új Hitman szórakoztató lett, azonban továbbra is nagy kérdés, hogy végül megéri-e majd az árát. A Blood Moneyban látott játékmechanika felújítása jó ötlet volt, ráadásul a segítségeknek hála a kezdők sem fogják annyira elveszettnek érezni magukat. A sztoriról nem véletlenül nem írtam semmit, mivel egyelőre még nem igazán történt semmi, így nem tudni, mennyire lesz érdekes a játék ezen része. A tartalommal és a játékidővel nincs gond az első epizód esetében, feltéve, ha vevő vagy a pályák újbóli teljesítésére. Bár a 13 euró nem sok a bevezetőért, még mindig sok a kérdőjel a Hitman körül, ezért hacsak nem vagy rajongó, érdemes megvárni a teljes kiadást, vagy legalább még két részt, hogy lássuk, mit tudnak nyújtani még a fejlesztők.
Az új Hitman PC-n, PS4-en és Xbox One-on is tiszteletét tette, mi a PC-s verzióval játszottunk. Pontszámot csak az évad végén adunk a játékra.
Kapcsolódó cikkek
5-6 óra egy pálya, ejha, a Silent Assassin demó pályájában is volt ennyi, és az tök ingyen volt, amiatt szerettem bele anno a sorozatba, persze meg lehet csinálni két perc alatt is, pont ez a játék lényege
de míg kiismered minden csínját bínját, míg várod a megfelelő pillanatot, ez a játék esszenciája
vagyis a játékoson áll hogy sokat vagy keveset játszik a Hitmannel
de ez az epizodikusság nekem nagyon tré, most akkor két év múlva meg is lesz a teljes Hitman, ha részenként egy pálya lesz, mert ugye azt nem gondolják komolyan hogy 12-13 pálya helyett majd adnak 6-7 pályát és akkor majd jó lesz
amúgy szerintem alapvetően nem értik a készítők a Hitmant, nem kéne történetet erőltetni, nem kéne itt fejleszteni soha semmit, meg variálni a jól bevált dolgokkal
kurva jó pályákat kell szerkeszteni és akkor az user ellesz vele, és havi szinten adagolni őket
pl ott van a telefonra kiadott Hitman Sniper, ami lényegében betudható egy második pályának is a remek Mesterlövész pálya után amit az Absolutionhoz adtak ki, ezekből miért nincs már vagy 20 pálya?????
UI: a Blood Money azért eléggé megközelítette a Silent Assassint, néha már az az érzésem, nem is tudom melyik a jobb, elképesztően fasza pályák vannak abban is, kicsit úgy vagyok vele mint az Indiana Jones 1, 3 esetén, mindig az a jobb éppen amelyiket nézem/játszom
Nem tudom, honnan szerezte ezeket az információkat a tisztelt író, de a második részt tartják mindenhol a legjobbnak sorozatból, csak úgy megjegyezném. Metacritic-en és a GameRankings-en is magasabb pontszámokkal rendelkezik.
"Az előző Hitman-részekben is volt mód többféleképpen megoldani egy-egy helyzetet, most azonban a fejlesztők teljesen erre hegyezték ki a játékot."
Ez a mondat meg elég bután hangzik, hiszen maga a sorozat arról szól, hogy többféleképpen meg tudod oldani a megbízásokat. Ebben semmi újdonság nincsen. Úgy veszem észre, nem a legalkalmasabb embert bízták meg a játék "elemzésére", de ez legyen az én véleményem. Remélem a többi teszt kicsit tartalmasabb lesz, vagy ha talán egyben a kész játékról írna tesztet, kevesebb sallang található benne.
Oké, fasza.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.