A Steam hardveres felmérése alapján 2018 decemberében a százalékos megoszlást tekintve megduplázódott a VR-játékosok száma a 2018 elején mért adatokhoz képest. Ám még mielőtt a VR-ágazat berobbanására gondolnánk, érdemes egy rövidke pillantást vetni arra, hogy pontosan milyen eredményről beszélünk; míg 2018 elején a játékosok 0,4 százalékának volt VR-felszerelése, addig év végére ez a szám megduplázódva még mindig csak 0,8 százalékon áll.
Szóval pontosan mennyire is kicsi ez a szám? A Valve felmérései szerint 2018 októberében lépték túl a 90 millió olyan játékost, aki legalább havi rendszerességgel aktív a platformon, így ezek alapján közel 720 ezer VR-os felhasználóról beszélhetünk. Az Ars Technica írása szerint ez nagyjából pontosan ugyanannyi játékost takar, mint akik Linuxról futtatják a Steamet.
Az eszközök megoszlását tekintve az Oculus Rift lett a legnépszerűbb a maga 46,45 százalékos eredményével, melyet szorosan követ a HTC Vive 40,82 százalékkal, illetve 8,89 százalékot értek el a Windows Mixed Reality-szemüvegek.
Szóval semmi esetre sem lobbantotta lángra a VR-technológia az egész világot, mint ahogyan azt a korábbi években sokan feltételezték, de azt mindenképpen el kell fogadni, hogy némi növekedést tudott felmutatni 2018 során. Kíváncsian várjuk, hogy az önmagában, kábel nélkül alkalmazható újgenerációs eszközök meghozzák-e 2019-ben a régóta várt áttörést.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.