Több külső fejlesztő szerint nem éri meg Xboxra fejleszteni

  • Írta: zoenn
  • 2024. március 26.
  • Biznisz
Link másolása
Állítólag rengeteg külső fejlesztő és kiadó megkérdőjelezi, hogy megéri-e a többletmunka Xbox Series X/S-re portolni a játékaikat, mivel a konzol eladásai Európában nem úgy muzsikálnak, mint ahogy azt a Microsoft elképzelte.

Elképzelhető, hogy a jövőben visszaszorulnak a third-party stúdiók alkotásai Xboxon. Chris Dring, a GameIndustry.biz munkatársa szerint azok a fejlesztők, akikkel a legutóbbi Game Developers Conference során beszélt, jelezték, hogy a konzol jelenlegi piaci pozíciója gondot jelent a Microsoft számára.

Bizony, az Xbox konzolok eladásai - főleg Észak-Amerikán kívüli piacokon -, csökkenni látszanak. Emiatt sok külső fejlesztő szerint nem éri meg az a befektetett többletidő, amire szükség van a játékaik Xbox Series X/S-re való portolásához.

"Az Xbox igazi bajban van hardvergyártóként." - jelentette ki az iparági szakértő a magazin legutóbbi podcastjében. "A másik dolog, amit hallottam egy nagyon prominens cégtől, és egy kevésbé kiemelkedő vállalattól -, hogy az Xbox eladási teljesítménye ellaposodott Európában.".

Az sem tesz jót a munkálatoknak, hogy minden játéknak teljes funkcionalitással kell bírnia Xbox Series X-en és Series S-en is, de ez nem mindig jön össze az utóbbi masina gyengébb teljesítménye miatt - gondoljunk csak a Baldur's Gate III osztott képernyős problémájára 2023 végéről. A Larian le is mondott a split-screenről a gyengébb konzolon.

Dring szerint az európai kiskereskedők fontolgatják, vagy talán már meg is lépték, hogy csökkentik az Xbox-készleteket a polcaikon, és most már a külső fejlesztők és kiadók is kezdenek lemondani a konzolról. Túl nagy erőfeszítésbe telik egy Series S-es és egy Series X-es verziót kihozni ugyanabból játékból, miközben számukra fontosabb a PC-s és a PlayStation 5-ös piac.

Nem kell messzire menni példáért: legutóbb az Enotria: The Last Song fejlesztője törölte a játék xboxos verzióját.

21.
21.
delphijos
#20: Nincs szándékom ebből hitvitát csinálni, én elégedett voltam az SX-el. Ugyanakkor többször megemlítettem hogy valamiért sok játék nem jött rá, amik pedig nem ex-ek voltak, gyakorlatilag minden másra megjelentek. A fene se tudja, lehet a kisebbeknek a licenszdíj túl magas, de azért lehet benne valami, mert ez nem egyedi eset, hogy csak “hisztinek” ( vagy a Sony ügynökeinek ) titulálja az ember. Termeszesen szó nincs arról hogy “nincs játék”, és nem is az AAA címekről van szó. De jópár olyat tudok fejből ami CSAK Box-ra nincs. Amit meg a GP-vel kapcsolatban írtam, fenntartom. Egy kisebb címet nem nagyon akaródzik az embereknek MEGVENNII box-ra. Inkább játszik valami más hasonló kaliberűvel ami bent van GP-ben. És nem tudhatjuk milyen feltételeket szab az MS ha a fejlesztő megy hozzájuk.
20.
20.
Doomsayer
Erre én is azt tudom mondani, hogy elhiszem majd akkor, amikor már nem jönnek Xbox-ra játékok, mert nem érte meg. De nekem még ez az általam leírt mondat is furán hihetetlennek tűnik. Nem értek az indie fejlesztéshez, de nem látom a logikáját egy egész piac eldobásának azokkal a játékokkal, míg az AAA-nál szerintem elvannak azokkal a párszázmillió dolláros bevételekkel, amiket az Xbox termel. Az ilyen kábszis kommenteket, mint az 1-es fel nem foghatom, hogy melyik dimenzióból jönnek, de azt sem látom, miért hiszik, vagy hinnnék azt sokan, hogy egy X86 architektúrára érkező, ugyan azon a motoron futó, már kész játék esetén többszáz ember, több év és milliárdok kellenének egy játék Xbox-os portjának az alapoktól történő elkészítésére.

Ez az egész parádé nem más, mint a gagyi, nyomi fejlesztők rinyálása és tudjátok miért rinyálnak? Mert olyan embereket kapunk, akiket mi kitermeltünk magunk közül és így olyanok, mint akiket megérdemlünk. De nem is folytatom ezt a kommentet, hanem megyek és sajnálom őket, hogy be kell menniük dolgozni.

/facepalm
12.
12.
Anti crytek
Bocsánat, mostanában nem nagyon van időm kommentelni, egyrészt rengeteg a túlóra a méreggyárban, másrészt itt a szép idő, sokat kirándulok, nem ám hogy ilyenkor is csak a gép előtt üljek....
10.
10.
xanatos0911
#9: +1

Crytek a peldaja annak, hogy valaki annyira foldhozragadt es makacs legyen, hogy aztan nem veszi eszre mennyire elszallt a valosagtol. Igy szukul be aztan szepen a latokor.
4.
4.
Neo1989
Mivel minden ex címüket kidobálják pc-re is. Így nem is csoda hogy senki sem veszi.
Mondjuk nekem van XSX-em, bár az is tény, hogy csak a régi 360-as játékaimhoz használom.
Pl Gears of War 2.
1.
1.
Trottenbauer
Őszintén,ezen nem lepődök meg.Egy "identitását vesztő" termék esetében,sajnos,ez a realitás.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...