A játékosok menteni próbálják a Helldivers II értékeléseit
- Írta: aronsz
- 2024. május 7.
A múlt héten érkezett a hír, hogy május végétől a PC-s játékosoknak is kötelező lesz a PlayStation Network felhasználó a Helldivers II-höz. Az egyébként rendkívül népszerű játék közössége egy emberként lázadt fel és a játék Steam-oldalát elöntötték a negatív értékelések, sőt több országban a Steamről is törölték a játékot.
A SteamDB adatain jól követhető, hogy szűk négy nap alatt több, mint 300 ezer negatív értékelést kapott a játék, ami megtette a hatását, a Sony elengedte a PSN fiók követelményét. A közösség pedig legalább olyan lelkesen fejezi ki a háláját, ahogy nemrég a nemtetszését, az elmúlt két napban 250 ezer pozitív értékelés érkezett a játékra. Ezzel újra “főként pozitív” kategóriába került a játék a Steam-oldalán (az összes értékelés tekintetében, a legutóbbi értékelések még a “vegyes” kategóriában vannak).
Egyébként úgy tűnik, hogy az elmúlt napok eseményeinek emléket állító köpeny is valósággá válhat hamarosan. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a közösség által felvetett ötletet Johan Pilestedt, az Arrowhead vezérigazgatója is posztolta a közösségi oldalán, ma egy kommentre pedig azt válaszolta, hogy a csapat “már egy jó néven gondolkodik”.
Valamint vontak-e le ebből bármiféle tanulságot a közösségi érdekérvényesítéssel kapcsolatban ?...XD
A kérdés persze költői, választ nem is remélek, csak a szokásos lapítást ilyenkor, meg azt sem hiszen hogy ezen "fajta" ebből bármiféle következtetést levon, önkritikát gyakorol esetleg...
A Helldivers közösségnek pedig gratula, büszkén térek vissza játszani így én is,ez teljesen tisztán és objektíven is vitatható lépés volt, amire most végre úgy reagáltak ahogyan ön, és közösségtudatos embereknek kell(lene mindíg).
És az persze az értékelést STEAM-en már állítottam is vissza "pozitívra"... ;)
Bár azt gondolom, ennek a folyamatnak már réges-rég el kellett volna kezdődnie:
a félkészen kiadott játékoknak, a launch alkalmával alul kalibrált szervereknek, a mikrotranzakcióknak mind ezt a közösségi reakciót kéne kiváltaniuk.
De úgy látszik, szinte mindent képes lenyelni a közösség:
őszintén sajnálom és egyben elkeserítőnek tartom, hogy pont ezzel a - mindenki által magasztalt, valóban minőségi - játékkal történt mindez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.