Kellemes helyzetben van a Nintendo, mind hardveres, mind szoftveres fronton biztos alapokra tud építeni, és bár más utakon jár, mint a két nagy konzolgyártó, sok szempontból ügyesebb, jövedelmezőbb stratégiát folytat.
Jó példa a japán cég remek üzleti érzékére a Switch sikere, amiből a 2017-es megjelenése óta már több mint 143 millió darabot adtak el (2024. augusztusi adat), annak ellenére, hogy teljesítményben nem tudja és nem is akarja felvenni a versenyt az Xbox, PlayStation konkurenciákkal. A legfrissebb pénzügyi jelentés alapján a Switch eladásaiban 31%-os esést mutattak az előző évhez képest, amit az elemzők azzal is indokolnak, hogy 2023 elég erős év volt köszönhetően a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom és The Super Mario Bros.: A film keltette érdeklődés miatt.
A csökkenő, de még így is tiszteletre méltó eladások nem késztetik kapkodásra a Nintendo vezetőit, az elnök, Shuntaro Furukawa megerősítette, hogy 2025 márciusa előtt nem tervezik felfedni a soron következő konzoljuk részleteit. Addig is tehát várnunk kell, hogy milyen különlegességgel rukkol elő a cég.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.