Még februárban látott napvilágot a hír, hogy egyre gyakrabban crashelnek játékok, főleg amelyek az Unreal Engine-t használják. Akkor az Epic Games egyik részlege, a RAD közzétett egy nyilatkozatot, amiben jelezte, hogy nem a motorral, hanem a processzorokkal van gond.
A probléma azóta tovább terjedt, sőt nem csak a játékok omlanak össze, egyre több a chipek meghibásodásáról szóló jelentés – számolt be a PC Gamer. A probléma a dél-koreai Tekken 8 játékosok körében kifejezetten elterjedt, ezért a ZDNet Korea megkereste az Intelt is az ügyben.
A techóriás válaszában közölte, hogy “az Intel tisztában van azokkal a problémákkal, amik bizonyos feladatok végrehajtása közben lépnek fel a 13. és 14. generációs processzorok esetében és már dolgozik a megoldáson”.
Hivatalos problémaleírás ugyan nincs, azonban a PC Gamer cikke alapján úgy tűnik (és már februárban is ezt írták), hogy az alaplapok lehetnek a hunyók. A cikk szerzője kiszúrta, hogy sok esetben az alaplapok olyan beállításokkal rendelkeznek, amelyek jóval túllépik az Intel alapértelmezett teljesítmény- illetve feszültség korlátait
A problémára van megoldás, a BIOS beállításokban lehet szabályozni, hogy milyen feszültséget engedjen az alaplap a processzornak. Azonban amíg nincsen hivatalos közlemény az Intel részéről nem lehet tudni, hogy valóban ez okozza a játékok problémáit, bár nem lenne meglepő.
Mindenképpen hozzá kell még tenni azt is, hogy a BIOS állítgatása nem mindig jó ötlet, főleg amikor az ember nem tudja pontosan, hogy mit csinál, ezért érdemes szakemberhez fordulni, ha problémákat tapasztaltunk a processzorral.
A DDR4-5 ramok sem zavarnak sok vizet.
A videókártya a szűk keresztmetszet általában, meg újabban az SSD is kezd az lenni.
De persze ahogy érzed, nem a mi dolgunk.
Majd váltok amikor váltok.. am5-nek lassan vége szóval ha váltani akarnék se váltanék egy halott platformra..
De még nem jött el az ideje. Talán majd AM6 eljövetelkor..
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.