Nem akartak lemezmeghajtót az Xbox One-ba

  • Írta: fojesz
  • 2014. január 2.
  • Hír
Link másolása
A Microsoft állítólag komolyan fontolóra vette, hogy nem tesz lemezmeghajtót az Xbox One-ba, a kérdés relatíve sokáig, a tavalyi év közepéig nem is volt eldöntött. Pedig ez sok mindent megmagyarázott volna...

A Microsoft Studios fejese, Phil Spencer az OXM-nek árulta el, hogy a Microsoft fejében megfordult, hogy az Xbox One lemez nélküli konzol is lehetne - a kérdés relatíve későn, 2013 közepe felé dőlt el.

"Természetesen a bejelentés és az E3 után elég sok visszajelzést kaptunk arról, hogy milyen változtatásokat akarnak az emberek" - mondta. "Ekkor komolyan gondolkodtunk rajta, hogy kell-e optikai meghajtó az Xbox One-ba, vagy előállhatnánk egy lemez nélküli konzollal, de ha megnézed az internetes sávszélességet és a játékok méretét, az rögtön problémákat vet fel."

"Szóval úgy döntöttünk - szerintem helyesen -, hogy Blu-ray meghajtót használunk, és egy egyszerű módszert biztosítunk a játékosoknak ahhoz, hogy egy csomó tartalmat telepíthessenek fel. De ahogy az eredeti elképzeléseinkből is láthattátok, egy, más eszközökéhez hasonló digitális ökoszisztéma kiépítésére koncentráltunk."

A lemez nélküli Xbox One egyébként sok mindent megmagyarázott volna, ahogy anno Yusuf Mehdi is megjegyezte, a Microsoft sokat vitatott koncepcióját "lemezmeghajtó nélkül könnyebb lett volna megérteni".

52.
52.
Yami
#51: Nem tudok reprezentatív felméréssel szolgálni de az ismerősi köröm pontosan 100%-a használja az opcionális telepítést. Gyorsabban tölt a játék, halkabb a gép, kíméli az olvasófejet. Csak előnyei vannak ennek a lehetőségnek.
51.
51.
simon 555
#49: HA feltelepítetted.
De ugye nem volt kötelező a teljes telepítés. Én most a kötelező telepítésre gondolok (lévén az opcionálist nem használták túl sokan). Míg PS4/XO-n kötelezően fel kell telepíteni az egész lemezt.
50.
50.
xboxlaci
#49. Ott a pont!
49.
49.
Yami
#48: Umm... baromság? Ha X360-ra felraksz egy játékot, akkor csak induláskor pörgeti a meghajtót, hogy ellenőrizze a disc-et. Ha ez megvolt akkor merevlemezről fut a játék és nem nyúl többet a lemezhez.
48.
48.
simon 555
#47: Én ilyet nem mondtam, de a PS3/X360 nem telepítette fel a teljes játékot. Igen telepítettek, nem is keveset(főleg az X360 a 3-4 lemezes játékaival), de a játékok nagy része lemezről futott.
47.
47.
Ruga
#43: Szerintem meg azért jöttek ki a 250GB-os verziók x360/ps3-ból, hogy telepíthetőek legyenek a játékok. Ha fel van telepítve egy játék akkor nem pörgeti a lemezt, csak induláskor ellenőrzi, pont ezért találták ki, és most a nem tört verziókról beszélek. Most komolyan azt hiszed, hogy ezt az XO/PS4 generációnál találták ki?! :D
46.
46.
myrte
#44: Az előzőt hozzászólást ( #45) kiegészítve, hogy már lassan papír alapú manual csak a gyűjtői kiadásokhoz lesz. Ha megnézed a mostani játékokat, a lemezen és a "ne edd meg a dobozt stb" papíron kívül nem sok mindent találsz benne.
45.
45.
alex512
#44: Nem teljesen értem a lópikula példádat. Mi az hogy nincs többé support hozzá? Ha digitálisan megveszel egy játékot, akkor az a játék 3 év múlva is elérhet lesz neked a rendszerben, akár elavult, akár kevésbé kedvelt játék. Ha meg pl multis supportra gondoltál, akkor ha az megszűnik, akkor megszűnik és kész. A fizikai példánnyal annyi előnyöd van, hogy a falhoz tudod vágni mérgedben.
44.
44.
Juha
Nem tudom ki hogy van vele, de én jobban szeretem a dobozos kiadást akkor is. És valóban nem a pörgettyü miatt, hanem a mellékelt apróságokért, hogy a budin ülve is lapozgathatom a manualt (pl. egy crusader kings-nél zavarna, hogy telóról/ebookként nézegessem)

Ami nálam van, az az enyém, szeretek nosztalgiázni is, és nem szeretek másoktól függeni lehetöség szerint. Most letöltöm pl. a lópikula játékot, végigviszem, letörlöm. 3 év múlva eszembe jut, hogy kéne még vele egyet játszani, de látom, hogy "lópikula support" nincs többé, mert úgyis kevés ember akar még játszani vele... és le sem tölthetem, mer' akkor minek...
43.
43.
simon 555
#42: Nem tudom, te, hogy vagy vele de az rgh és az ftp dolog eléggé warez téma:)
És a PS3/X360 vadul pörgeti a lemezt a legtöbb játéknál ha nincs semmi illegális dolog a gépeden.
42.
42.
Ruga
40#
En sem. Az elozo gen is igy mukodik, nem kotelzoen igaz de nem hinnem, hogy barki szivesen hallgatja az optikai meghajto visitasat jatek kozben. A lemezt indulaskor csekkolja es onnantol kuss van. Szoval ebben semmi uj nincs. Jo napot.
41.
41.
simon 555
http://kotaku.com/http-www-youtube-com-watch-v-grhixe5keps-american-in-1493760920/@andrasneltz

Ennyi.
Amíg az USA nincs kész rá, addig nem lesz ebből semmi.
40.
40.
simon 555
#38: Természetesen nem warezról beszéltem, azt ne keverd ide...
39.
39.
simon 555
#33: Magyarország internetkapcsolat sebességben az USA-val van egy szinten.
Van is ilyen lista, hogy a világ mely országában milyen az átlag kapcsolat, és ezen a listán az USA-val van egy helyezésen, valahol a 15-16. hely környékén.

De amúgy igazad van, mert az internet még az USA-ban is probléma sok helyen.
Kotakun volt egy hír a múltkor és oda írtak olvasók kommenteket, hogy milyen netért mennyit fizetnek az USA-ban. Volt aki 1 Mbit/s-es letöltésű internetért 30-40 dollárt fizetett havonta 20 Km-re egy nagyvárostól, míg az adott nagyvárosban meg 100-150 Mbit/s-es netek voltak ugyan ennyi pénzért.
38.
38.
Ruga
#35
x360-on meg ha rgh van rajta akkor 0 a lemezhasznalat, ftp-rol tolod ra a jatekot, semmihez nem ker lemezt. Csillio eves dolog, hogy telepited a jatekot, ez a minimum egy next gennel.
37.
37.
simon 555
#31: Te miről beszélsz? Milyen 800 Ft-al drágább? Magyar PSN-en 20 ezer forint egy új digitális játék.
Angolon meg 49.99 font. Mind2 drágább mint a bolti kiadás. Boltban egy új megjelenés PS3-ra 12 ezer.
USA store viszont más kérdés. Ott olcsóbb mint a bolti játék, vagy pedig egy árban van. Én is már ott fogok vásárolni PS4-re, mert az itteni árak vicc kategória. USA storen 60 dollár egy PS4 játék, ami ugyan annyi mint nálunk egy dobozos PS3 játék újonnan, sőt még olcsóbb is.
36.
36.
Ruga
Nem tudom hol laksz de nekem t-com elofizetesem van 50/5 6 eFt-ert. Ezen eleg gyorsan lecsorog egy jatek..
35.
35.
simon 555
#17: A PS4/XO-n már alig van használva a meghajtó.
Minden játékot feltelepítenek a gépek teljes mértékben a HDD-re, és a lemez csak addig pörög amíg beolvassa a játékot. Utána leáll és a játék már a HDD-ről fut mindkét gép esetében.
34.
34.
Ruga
#33
A dlc-k nagy resze igy jelenik meg mar eleg regota, pl bf3 premium. Ez nem volna ujdonsag..
33.
33.
xSHx
Én úgy tudnám elképzelni, hogy ugyan úgy megjelenne fizikai formába mint eddig, csak a lemezen nem adat lenne, hanem letöltőkód. Tehát lenne egy lemezalakú plasztik, vagy kártya alakú stb...

Viszont a full digitálissal sok próbléma lenne. pl sávszélesség nálunk itthon max 10/0.5 ammi egy 50gb os játéknál elég lassú lenne. De végülis ha a héttérbe töltene én tudnék várni több órát is de lehet más nem lenne ennyire türelmes. Valamint probléma lenne az MS szerverek túlterhelése is.
31.
31.
MikelGun82
PSN-en is csak 800ft-tal volt drágább a játék digitálisan, így nagy baromság 25-30 ezret emlegetni! A max különbség pont egy kalap szar, a Call of Copynál volt, ami valamivel több mint 3000 Ft-tal volt drágább a fizikai verziónál. Ezek ellenére ha már akkora All in One jeligék repkednek, és veszek egy Blue Ray filmet, akkor fizikai meghajtó nélkül egy helyre dughatom a lemezt.... fel :) Így a legtutibb, ha megmaradna a fizikai meghajtó, mert azt a 2 AAA-s címet, amit marhára várok majd minden évben, azt megveszem 800 Ft-al drágábban, és a megjelenés percében, nem várom a futárt, hogy mikor méltóztat kihozni... Másrészt több játékot a single miatt megvennék, majd eladnám, kölcsönadnám, kölcsönkérném.... Éljen a fizikai meghajtó :)
30.
30.
theo9311
Nem tudom manapság a netszaggatás mennyire létező probléma, én úgy érzem, hogy a teljes 'digitális átállásnak' inkább csak emberi akadályai vannak. Viszont az is egy érdekes kérdés, hogyha ez - az elöbbi tényezőt leszámítva - mindenkinek jobb lenne, akkor miért kerülnek a premier játékok jelentősen többe digitálisan, mint dobozosban? Itt jön be szerintem a MS fogalmatlansága. Ha ezt évekkel korábban elkezdik felvezetni őrült akciókkal, szépen rászoktathatták volna az xbox társadalmat a digitális vásárláshoz és nem lett volna nagy fájó seb az olvasó kihagyása. Azt gondolná az ember, hogy a jövőt kitalálni nehéz, de nem, lekommunikálni.
29.
29.
alex512
#28: A full digitális vásárlás és a kalózkodás kizárása nem egyenlő azzal, hogy nem lehet majd kipróbálni a játékot. Lehetnek még demók, vagy időkorlátos teljes verziókl. Főleg, hogy az MS nem simán a steam-féle digitális árusítást célozta meg hosszútávon, hanem az Onlive-szerű streamelős mókát, ahol már eddig is megoldott volt a játékoknál a teljes verzió kipróbálása, szóval még csak nem is egy lebutított demoról volt szó.
28.
28.
felegyi
#26: "hogy a játékok árába bele van számítva az is, hogy sokan lekalózkodják"

Pont nem azt fogják nézni, mivel eleve sokan azután kattintanak a Download -ra, miután lecsekkolták az árát... itt jön fel a kérdés, megéri-e megvenni a kis pénzemből?
27.
27.
kristof97
#26: Ez igaz, csak ott van az, hogy oké, 60$/euró egy játék, csak, ha nem váltják át rendesen az árakat, akkor nagyon nagy szívások lennének, mert pl: PSNen is 1-1be vannak váltva az árak, emiatt pedig 18-20K egy játék megjelenéskor (de minimum 15k). De full digitális átállással biztos olcsóbbak lennének a játékok, csak sok ember úgymond még a "20. szd-ban ragadt", és az ő gyomruk ezt nem fogadná be. De ott van a netkapcsolat kérdése is, bár remélem a következő generációra (5-6 év ami felőlem már felhős is lehet) már full digitális lesz minden, és akkorra már fejlődik annyit a technika, hogy ne legyen lagg/netszakadozás.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...