Miért tart olyan sokáig a Fallout 5 fejlesztése?

  • Írta: zoenn
  • 2024. április 18.
  • Hír
Link másolása
Erre a kérdésre adott választ nemrégiben Emil Pagliarulo, a Bethesda Game Studios design rendezője. Mélyreható magyarázat nincs, de most, hogy pörög a TV-sorozat körüli hype, egyre türelmetlenebbek a rajongók.

Most, hogy az Amazon-féle Fallout TV-sorozat alaposan betalált a rajongóknál, és a korábbi játékok is másodvirágzásukat élik, újfent előkerült a Fallout 5, amit még 2022-es Summer Game Festen jelentette be a Bethesda. A stúdió igazgatója, Emil Pagliarulo személyét nem kell bemutatnunk a szerepjáték rajongóinak, hosszú ideje dolgozik a szérián, és most az X-en magyarázta el, miért tartanak olyan sokáig a munkálatok.

Először is Starfieldet hozta fel példának, ami szintén sokáig tartott, mire elkészült. A csapat elsősorban a játék alatt dolgozó technológia frissítésével és fejlesztésével volt elfoglalva, miközben időt szakított a Fallout 76-ra. Kár, hogy kicsit üresnek éreztük a csillagközi kalandot.

Ami pedig a Fallout 5-ot illeti, minden a legfontosabb erőforrásról szól, az emberekről. "Mint minden fejlesztőcsapatnál, náluk is vannak tehetséges emberek, akiknek időre van szükségük ahhoz, hogy nagyszerű dolgokat készítsenek. Tehát nem tudnak mindennel egyszerre foglalkozni."

Szóval, ennyi. Minden az időn és az emberi erőforráson múlik. Mielőtt a Bethesda minden erejét a Fallout 5-re fordítsa, ráncba kell szednie a Starfieldet, ezután jön a még régebb óta bejelentett The Elder Scrolls VI, amiről még mindig nagy a csend. És csak ezután kezdhetnek el dolgozni aktívan a posztapokaliptikus szerepjáték legújabb felvonásán, ami szerény számításaink szerint 2030-nál hamarabb nem kerül a boltokba.

7.
7.
zoli12i
#5: Ez mind csak kifogás. Nem hiszem, hogy ne lehetne egy olyan új engine-t alárakni, amiben ne lehetne módolni továbbra is. Másfelől miért ne lehetne elengedni a módolást? Biztos kell az? Értem én, hogy van egy bázisa, viszont a gagyi engine miatt sokakat veszítenek el és ott a rossz megítélés is, ami körbeövezi már őket.


Egy 9 éves Witcher 3 szebb és kellemesebb, mint a Starfield. Szerintem. De most sok más régebbi open world játékot fel lehetne sorolni.


Ráadásul nagy a tét, mert 13 éve, Skyrim óta nincs számozott TES játék. Necces.


6.
6.
pszihoapu
szvsz a starfield egy total felesleges energia es ido pocsekolas volt a reszukrol. nem lett kiemelkedo sehogysem. maradniuk kellett volna a kaptafanal es rafekudni inkabb a kovetkezo TES-re, aztan tolni a kovetkezo Falloutot.
5.
5.
Doomsayer
#4: Nem védem ezt a cuccot, de egyébként a mod-ok és a mod community miatt erőltetik ezt a motort. A Beth játékait (well, kivéve Starfield) a mod-ok és a modder community tartják el és fenn évekig, vagy évtizedig. A modderek ismerik az engine-t és satöbbi, érted. Ha a következő játék is ezzel jön, akkor mehet tovább a dolog, de ha új motort használnak, amit nem ismernek a modderek, akkor ennek a dolognak vége szakadhat. Mondjuk ettől még tényleg annyira elavult, hogy katasztrófa és hányinger az egész. A Microsoft részéről amúgy teljesen rendben lett volna bármilyen új motor, legyen az saját, vagy bóti, de a stúdió nem akarta ezt. Most gondolj bele, 10 évekig kalapálnak az ismert és flottul működő motorjukra egy gagyi játékot, akkor mi lenne, ha még engine-t is kéne írni előtte...?

Ezeknek...? Akiknek vagy 5 hónap volt belehekkelni a Starfield-be, hogy meg lehessen enni az asztalon lévő kaját negyed óra hátizsák browsing nélkül? És ezt úgy, hogy a megjelenés napjától ez volt a legynagyobb kérése a játékosoknak... pfft
4.
4.
zoli12i
Ha marad ez az engine, akkor megint ki lesznek téve annak a foscunaminak, amit kapnak az utóbbi években a játékaik miatt.

Milliárdos vállalat, ami mögött már az MS is ott van egy no limit összeggel. Így elvárnám, hogy ne úgy nézzen ki minden játékuk, mintha 2007-ben jelent volna meg. Todd ki van már égve…
3.
3.
Chdz
#1: Creation Engine 2.0 a neve, de valszeg az új játékok is azt fogják használni, kisebb-nagyobb fejlesztéssel. Ha új engine-re kellene váltani az azt eredményezné, hogy a jelenlegi mod támogatást és a communityt is lehetne kukázni.
2.
2.
Kamukaze
#1: Mivel Toddyka közölte, hogy a TES6 lesz az utolsó játéka a "nyúgdíj" előtt, így félek egyben az is lesz az utolsó parasztvakítása. Ne legyen igazam hamár az új engine-t emlegetted.
1.
1.
zoli12i
10 évig még esélytelen.
Arra is jó lenne már választ kapni, hogy a TES új motorral érkezik, vagy az alatt is az a 1000 éves fos lesz, ami a Starfield alatt is van.

Mert akkor magasról lesz@rom az egészet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...