A múlt hónapban a Microsoft meglépte az idei év legnagyobb üzleti akvizícióját a videojátékos piacon, amikor is 7,5 milliárd dollárért felvásárolták a ZeniMax Mediát, ezzel együtt pedig a Bethesda Softworks összes fejlesztőstúdióját. Egyértelmű, hogy óriási lépés volt ez, a kérdés azonban mégis felmerül: megéri-e ez a befektetés a redmondiaknak úgy, hogy a Bethesda két új, sikervárományos RPG-je, a Starfield és a The Elder Scrolls VI még vélhetően évekre van a megjelenéstől?
A Kotaku csapata is felvetette ezt Phil Spencernek, amikor meginterjúvolták az Xbox fejesét, az úriember pedig óriási magabiztossággal mondott igent. A kérdés egész pontosan úgy hangzott, hogy megérte volna a 7,5 milliárdot a Bethesda, ha az így megszerzett, fejlesztés alatt álló játékok kizárólag a Microsoft hazai platformjain jelennének meg, Spencer pedig hezitálás nélkül rábólintott az elképzelésre.
Ez persze közel sem jelenti azt, hogy Spencer azt állítaná, hogy a Bethesda játékai nem jelenhetnek meg a későbbiekben a Sony vagy a Nintendo rendszerein (hiszen komoly összegektől esne el így a vállalat), de határozottan úgy gondolja, hogy a PC, az Xbox-konzolcsalád, a Game Pass és az xCloud elég széles felhasználóbázissal rendelkezik ahhoz, hogy a befektetés így is megtérüljön. A gondolatjáték végén Spencer azt is hozzátette, hogy nem az a Microsoft célja, hogy kivegye a játékosok kezéből a Bethesda-címeket, éppen ellenkezőleg, az szeretnék, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak az újonnan megszerzett stúdiók fejlesztései.
Ebből következik, hogy a képlet valójában az, hogy ha egy platform beengedi a Gamepass-t, akkor elérhetőek lesznek rajta az MS játékai.
Utóbbi évekre visszamenő nagysikerű multi címeket tett ex címekké, míg előbbi felvásárolt studiókkal közösen hozott létre újakat. Kivétel talán a crash bandicoot amivel viszont az ND kereste meg a Sonyt, bár ez sem állja meg a helyét... révén az első része ex címként debütált.
A marvel-ről meg először inkább tájékozódj. Hogy mást ne említsek a 90-es években a csőd szélén álltak. Azért hogy ne mondjanak csődöt egy rahedli karakter film jogát el kellett adniuk. Így került például a sony-hoz spiderman.
Legalapabb ösztönöket "támadja" főleg azok körében sikeres akiknek az élete "üres" (lásd Minecraft és a modern openworld játékok 99%-a).
Akkor semmivel sem lenne különb, mint a rivális, így viszont jobb fejnek tűnik egyelőre.
Vaknak magyarázni hogy virrad, elég hamvába holt dolog.:)::::::::
Nekem volt XClassic és imádtam a Forza Motorsportot (ami elhozta a törést az imádott szériámon belül, Gran Turismo) és ott volt a Project Gotham Racing, ami egy Forza Horizon elő-zászlós volt. Ezek mellett rengeteg játék megjelent konzol exkluzívként rá, ami csak PC-re. Tudtam, mire számítsak, amikor bejelentették a 360-at és arra az új Forzát, Halo-t stb.
A legnagyobb húzóerő a Dead Rising volt mégis, számomra. Olvastam róla, néztem videót majd mivel nem volt pénzem, csak hallgattam a haverokat róla és nekem is kellett egy 360.
Végül mégis a PS3 mellett döntöttem, mert nekem erkölcsileg nem fért bele egy Fable és Gears of War után, hogy a következő részeket csak ide adják ki. Lehet megérte, lehet életem legjobb élményei lettek volna, mégis gerinctelen húzásnak tartottam, hogy egy olyan játékot/játéksorozatot, ami kijöhetett volna másra is, "magukévá" tesznek, még ha (joguk is van) hozzá.
Aztán persze PS fronton is csalódtam, mert mire meg tudtam venni a konzolt, addigra visszavették (mai napig gyűlölöm őket ezért) a kompatibilitást. Volt....Nincs. A sok PS2 játékomat, amikből nagy százaléka még original csomagolásban volt, meg dobhattam ki. Vagy, a TV alatt tartsak egy xy hanyadik konzolt is, hogy lejátszhassam őket. Azokat, amiket megvettem a két kezem munkájából, tisztességesen. Nem volt időm rá, de előre megszavaztam a bizalmat és pénzt adtam azért, hogy majd idővel szórakoztasson, és lett is volna lehetőségem rá, de üzleti húzásként nekik egyszerűbb volt elvenni tőlem a kompatibilitási jogot, majd eladni újra, ugyan azt a játékot a storen keresztül.
Na számomra az exkluzív tartalom itt vesztette el a bizalmat legyen az platform vagy generációfüggő. Egy TloUS2 vagy Days Gone számomra minden pénzt megér, de hogy a jövőben nem fogok azért konzolt venni, hogy majd "gyszer ezt a játékot nyomom rajta" az tutibiztos. Ha az MS a Bethesda játékokat exkluzívvá teszi, akkor az "részemről" egy arconköpés lesz, mert most nem ezt vallja, hanem hogy mindent-mindenhova... Én ezt támogatom is, de ha változtat rajta, akkor annyira megy szembe velem, mint az elveimmel.
Amúgy látom,hogy ebben a cikkben is sikerült a lényeget kihagyni az interjúból.
"and we have xCloud and PC and Game Pass and our console base, I don’t have to go ship those games on any other platform other than the platforms that we support in order to kind of make the deal work for us."
Szóval a "nem akarjuk kivenni a Bethesda címeket a játékosok kezéből" után el is mondta,hogy nem kell Nintendora és Ps-re fejleszteniük a játékokat,mert ott a PC,Xbox és a mobilpiac.
Szerintem ezzel pontot is tett az exkluzív kérdésre.
Egy CoD kampány bizonyos pályája exkluzívként köcsögebb munka.
Miért? Mert am is benne lett volna, csak kivágták és nem adják oda másnak.
Itt nem erről van szó.
Egy Batman Arkham széria miatt, ha Nintendo ex lett volna, vettem volna egy switchet. Persze jobb így, hogy mindenre megjelent, de tudni kell mérlegelni minőség és exkluzivitás között.
Persze, persze.... ezen még Phil is röhög.
"A sony játékosok egy bizonyos fajtája bőven megérdemelné..."
Tudod vannak a rajongók és a fanboyok. Te utóbbiról beszélsz, belőlük pedig bőven van itt is, ott is. A többségben pubertás pistikékkel nem lehet mit kezdeni, és mindig lesz belőlük, tisztelet a kivételnek.
De hadd kérdezzem meg, ha ezt tenné az MS az TES játékkal, a te véleményed szerint már nem lenne suttyó dolog?
Azért gyengécske most a PS netes része, server-ek mert nem volt miből fejleszteni.
Most meg a minden beszélgetést rögzít a Sony ami élő chat-ben elhangzik nem biztos hogy mindenkinek tetszeni fog.
Emlékszem abban az időben nem csak azért volt az elején jobb helyzetben az MS mert a multiplatformok jobbak voltak, hanem az RGH és "barátai" amik megtolták a szekeret de rendesen + a PS3 később jött (mert ugye nem akartak GPU-t a konzolba mondván a cell olyan erős hogy mindent visz, ha jól emlékszem a Naughty Dog szólt nekik hogy azért ezt át kellene gondolni).
A Sony a PS1-2 sikerei óta "elaludt" és majdnem álmában érte a "halál", kicsit fel lettek rázva.
Most mi van még mindig ők azok akik megosztják a játékosokat az ex-ekkel holott már régen nem erről kellene szólni a gaming-nek.
Sokat mondok ha a még jelen gen-ben megjelent ex-ek közül jó ha van 4-5 ami valóban jó a többi inkább AA+fél.
A next-gen-t nálam PS5 nyitotta volna, ha ez a stúdió felvásárlás nem jön létre a MS részéről, így most XsX lesz először, és majd 3év múlva veszek egy PS5-öt hogy azt 3-4 exc. gamet ki tudjam pörgetni.(ugyan így volt a jelen gen-ben is először XO és 2.5 évvel ezelőtt a PS4 és nem maradtam le semmiről)
Todd Howard és csapata még komoly gondokat is okozhat az MS-nek, mert a minőséget mostanában nem velük kapcsolják össze a játékiparban. A Halo Infinite is halasztást kapott, mert jelen generációs kinézete van. Az TES VI sem kapott új motort, akkor az meg marad jó kis Bethesdásan prevgen?
A "csodaenginere" készült Halo Infinite után megint nagyon jó marketingje lesz a MS gamingnek...
Nem is kell hogy ex-et gyártson az MS olyanokból amelyek multiplatform címek (bár a TES-ből volt ami csak xbox-ra jelent meg, úgy hogy itt még változhatnak a dolgok), a fent említett nyikhajoknak elég az a tudat, hogy az MS akkora tőkén ül kb.azt csinál igazából amihez éppen kedve támad.
Amúgy emlékszel, arra hogy 1-2 éve mondtam is hogy mennyire suttyó dolognak ,tartom az ex címeket akkor bizony tőled és másoktól is kaptam, hogy ez üzlet hát ez egy ilyen üzlet van mikor a fagyi visszanyal.
Az insomniac mindig is a sony-nak gyártott. Nem is akármilyen minőségben.
Spyro, Ratchet, Resistance, Spider man.... Pont hogy ezzel nincs gond.
Minőségi cím, minőségi platformra.
Bár szerintem az lenne a legjobb, ha minden megjelenne mindenre is és akkor tényleg mi választhatnánk hardvert (nem kényszerítve lennénk) de nekem az ilyen exkluzívokkal sosem volt bajom.
Amikor viszont egy ruhát kapsz vagy időleges exkluzivitást akkor felmegy a pumpa. Miért? Mert számomra az exkluzív anyag egyenlő azzal, hogy arra a platformra gyártják, kihasználva annak minden előnyét. Lásd = hiába adtak volna ki akár ONE-ra is egy Little Big Planet-et, egyszerűen a konzol/kontroller nem lett volna képes olyan élvezhető minőségben lejátszani, ahogyan azt az előző generációs PS3 tette. Mindezt a giroszkóp miatt, ami egy nagyon egyszerű, de plusz dolog volt.
Sokan összetévesztik ezért ez exkluzivitást a fizetett tartalommal. Ideiglenesen exkluzív valami akkor, ha oda akarják terelni a birkát. Ellenben egy Wario Smooth Move-st ha PC-n emulálsz Wii emulátorral sem fogja visszaadni azt az érzést, amit én Wii-vel tudok előhozni- Mert amikor a nunchakukat elkezdem forgatni, akkor menekülj van itthonról :D :D :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.