Phil Spencer: könnyen megtérül a Bethesda-deal

  • Írta: szlav
  • 2020. október 18.
  • Biznisz
Link másolása
Bátor kinyilatkoztatást tett a Microsoft videojátékos divíziójának első embere. Phil Spencer szerint a Bethesda 7,5 milliárd dolláros akvizíciója még akkor is visszahozná az árát, ha platformexkluzívvá válnának az érintett játékok.

A múlt hónapban a Microsoft meglépte az idei év legnagyobb üzleti akvizícióját a videojátékos piacon, amikor is 7,5 milliárd dollárért felvásárolták a ZeniMax Mediát, ezzel együtt pedig a Bethesda Softworks összes fejlesztőstúdióját. Egyértelmű, hogy óriási lépés volt ez, a kérdés azonban mégis felmerül: megéri-e ez a befektetés a redmondiaknak úgy, hogy a Bethesda két új, sikervárományos RPG-je, a Starfield és a The Elder Scrolls VI még vélhetően évekre van a megjelenéstől?

A Kotaku csapata is felvetette ezt Phil Spencernek, amikor meginterjúvolták az Xbox fejesét, az úriember pedig óriási magabiztossággal mondott igent. A kérdés egész pontosan úgy hangzott, hogy megérte volna a 7,5 milliárdot a Bethesda, ha az így megszerzett, fejlesztés alatt álló játékok kizárólag a Microsoft hazai platformjain jelennének meg, Spencer pedig hezitálás nélkül rábólintott az elképzelésre.

Ez persze közel sem jelenti azt, hogy Spencer azt állítaná, hogy a Bethesda játékai nem jelenhetnek meg a későbbiekben a Sony vagy a Nintendo rendszerein (hiszen komoly összegektől esne el így a vállalat), de határozottan úgy gondolja, hogy a PC, az Xbox-konzolcsalád, a Game Pass és az xCloud elég széles felhasználóbázissal rendelkezik ahhoz, hogy a befektetés így is megtérüljön. A gondolatjáték végén Spencer azt is hozzátette, hogy nem az a Microsoft célja, hogy kivegye a játékosok kezéből a Bethesda-címeket, éppen ellenkezőleg, az szeretnék, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak az újonnan megszerzett stúdiók fejlesztései.

71.
71.
ADMlN
#68: Ez elég rövidlátó képlet. Az MS már rég nem arra koncentrál, hogy hány milliót adnak egy konzolból vagy egy játékból. Az fontosabb, hogy havonta stabilan fizető felhasználóbázist építsenek ki (Live, Gamepass). Erre utal Phil nyilatkozata a Nintendo kapcsán is. Azt mondta nem érzi fenntarthatónak, hogy további játékaik jelenjenek meg a Switchen, mert a teljes “Xbox ökoszisztéma” nélkül nem tudják őket megfelelően támogatni.
Ebből következik, hogy a képlet valójában az, hogy ha egy platform beengedi a Gamepass-t, akkor elérhetőek lesznek rajta az MS játékai.
70.
70.
Vis Major
#61: A két példád pont rossz. A Naughty dog és a Guerilla Games múltja és később a Sony-val való együttműködése, felvásárlása ég és föld a micro zenimax- szerű felvásárlásához képest.

Utóbbi évekre visszamenő nagysikerű multi címeket tett ex címekké, míg előbbi felvásárolt studiókkal közösen hozott létre újakat. Kivétel talán a crash bandicoot amivel viszont az ND kereste meg a Sonyt, bár ez sem állja meg a helyét... révén az első része ex címként debütált.

 A marvel-ről meg először inkább tájékozódj. Hogy mást ne említsek a 90-es években a csőd szélén álltak. Azért hogy ne mondjanak csődöt egy rahedli karakter film jogát el kellett adniuk. Így került például a sony-hoz spiderman.
69.
69.
silkgoat
#61: És ami igazán számít egy részvényesek az az éves növekedés, ami mind a kettőnek kb. 10% volt (MS: 39->44; Sony 4.4->5.4) milliárd dollarban
68.
68.
silkgoat
Egyszerű a képlet. Ha ps-bol szignifikansan többet adnak el, majd jön rá. Ez business. Ha nem, akkor majd csak egy idő után mennek át a os-re, mert nem hiszem hogy duzzogasbol ne szeretnének plusz pár millió darabot eladni és besöpörni a bevételt. Ezért is a finom fogalmazás.
67.
67.
Ooorky
#65: Skyrim a galamb kísérlet átültetve "játékba".
Legalapabb ösztönöket "támadja" főleg azok körében sikeres akiknek az élete "üres" (lásd Minecraft és a modern openworld játékok 99%-a).
66.
66.
delphijos
Játékosként persze hogy jobb ha minden mindenre megjelenik. De azért azt be kell látni - megint ezzel jövök - ez üzlet. És ha tetszik ha nem a tartalom is az egyik módszer “ügyfeleket” szerezni. Nem csak a “jobb szolgáltatás”. A saját tartalommal “nagyobb tömegek” számára jobban meg tudja magát különböztetni a cég. A “nálunk jobb az infrastruktúra” az sokkal kevésbé megfogható a legtöbb embernek. De az hogy a Forza / GOW csak nálunk van, az sokkal inkább....
64.
64.
Fata Morgana
#34: "De hadd kérdezzem meg, ha ezt tenné az MS az TES játékkal, a te véleményed szerint már nem lenne suttyó dolog? "

Akkor semmivel sem lenne különb, mint a rivális, így viszont jobb fejnek tűnik egyelőre.
63.
63.
Fata Morgana
#39: Nem értem ezen mi a nevetséges, max ha nem érted a lényeget.
Vaknak magyarázni hogy virrad, elég hamvába holt dolog.:)::::::::
55.
55.
godach
Lényegében elvi kérdésekről van itt szó (no meg gyerekes sértődöttségekről is) részemről.
Nekem volt XClassic és imádtam a Forza Motorsportot (ami elhozta a törést az imádott szériámon belül, Gran Turismo) és ott volt a Project Gotham Racing, ami egy Forza Horizon elő-zászlós volt. Ezek mellett rengeteg játék megjelent konzol exkluzívként rá, ami csak PC-re. Tudtam, mire számítsak, amikor bejelentették a 360-at és arra az új Forzát, Halo-t stb.
A legnagyobb húzóerő a Dead Rising volt mégis, számomra. Olvastam róla, néztem videót majd mivel nem volt pénzem, csak hallgattam a haverokat róla és nekem is kellett egy 360.
Végül mégis a PS3 mellett döntöttem, mert nekem erkölcsileg nem fért bele egy Fable és Gears of War után, hogy a következő részeket csak ide adják ki. Lehet megérte, lehet életem legjobb élményei lettek volna, mégis gerinctelen húzásnak tartottam, hogy egy olyan játékot/játéksorozatot, ami kijöhetett volna másra is, "magukévá" tesznek, még ha (joguk is van) hozzá.
Aztán persze PS fronton is csalódtam, mert mire meg tudtam venni a konzolt, addigra visszavették (mai napig gyűlölöm őket ezért) a kompatibilitást. Volt....Nincs. A sok PS2 játékomat, amikből nagy százaléka még original csomagolásban volt, meg dobhattam ki. Vagy, a TV alatt tartsak egy xy hanyadik konzolt is, hogy lejátszhassam őket. Azokat, amiket megvettem a két kezem munkájából, tisztességesen. Nem volt időm rá, de előre megszavaztam a bizalmat és pénzt adtam azért, hogy majd idővel szórakoztasson, és lett is volna lehetőségem rá, de üzleti húzásként nekik egyszerűbb volt elvenni tőlem a kompatibilitási jogot, majd eladni újra, ugyan azt a játékot a storen keresztül.
Na számomra az exkluzív tartalom itt vesztette el a bizalmat legyen az platform vagy generációfüggő. Egy TloUS2 vagy Days Gone számomra minden pénzt megér, de hogy a jövőben nem fogok azért konzolt venni, hogy majd "gyszer ezt a játékot nyomom rajta" az tutibiztos. Ha az MS a Bethesda játékokat exkluzívvá teszi, akkor az "részemről" egy arconköpés lesz, mert most nem ezt vallja, hanem hogy mindent-mindenhova... Én ezt támogatom is, de ha változtat rajta, akkor annyira megy szembe velem, mint az elveimmel.
52.
52.
adamsfamily
#47: A Pókember jogokból egyedül a filmesek maradtak a Sonynál.A többi a Marvelnél van.

Amúgy látom,hogy ebben a cikkben is sikerült a lényeget kihagyni az interjúból.
"and we have xCloud and PC and Game Pass and our console base, I don’t have to go ship those games on any other platform other than the platforms that we support in order to kind of make the deal work for us."
Szóval a "nem akarjuk kivenni a Bethesda címeket a játékosok kezéből" után el is mondta,hogy nem kell Nintendora és Ps-re fejleszteniük a játékokat,mert ott a PC,Xbox és a mobilpiac.
Szerintem ezzel pontot is tett az exkluzív kérdésre.
51.
51.
godach
#48: Szerintem meg egyáltalán nem szemétség. Süt a játékról, hogy foglalkozva volt vele, pénzt áldoztak bele, és az áldozott bele akinél megjelent. Még mindig nem érted(értitek) a lényeget.
Egy CoD kampány bizonyos pályája exkluzívként köcsögebb munka.
Miért? Mert am is benne lett volna, csak kivágták és nem adják oda másnak.
Itt nem erről van szó.
Egy Batman Arkham széria miatt, ha Nintendo ex lett volna, vettem volna egy switchet. Persze jobb így, hogy mindenre megjelent, de tudni kell mérlegelni minőség és exkluzivitás között.
48.
48.
Yanez
#47: Természetesen azt csinál, amit akar. Attól még, amit csinál az lehet szemétség. Jelen esetben a pókember játékok rajongóira tekintve az, főleg, hogy szvsz ez lett minden idők legjobb Spiderman játéka! Rárakhattak volna 1 éves exkluzivitást, mindenki örülne.
47.
47.
Ooorky
#41: Jó, de a Sony megvette a Pókember jogait mindenestől mikor a Marvel döglődött, onnantól azt csinál vele amit akar.
39.
39.
delphijos
#30: “A next-gen-t nálam PS5 nyitotta volna, ha ez a stúdió felvásárlás nem jön létre a MS részéről,”

Persze, persze.... ezen még Phil is röhög.
35.
35.
Yanez
#21: Neked is csak azt mondhatom, nincs bajom az ex címekkel, csak azzal, ha egy multiplatform játékot/sorozatot tesznek azzá.
34.
34.
Yanez
#23: Én továbbra is azt vallom, hogy az ex gyártás üzlet, és ily módon tesznek sikeressé egy adott konzolt. Erre ott van példának az elmúlt néhány évtized. Én pusztán azt nem tartom korrekt lépésnek, amikor egy multiplatform címből exet csinálnak. Ez ugyanis kicseszés a rajongókkal, sok-sok játékossal.

"A sony játékosok egy bizonyos fajtája bőven megérdemelné..."

Tudod vannak a rajongók és a fanboyok. Te utóbbiról beszélsz, belőlük pedig bőven van itt is, ott is. A többségben pubertás pistikékkel nem lehet mit kezdeni, és mindig lesz belőlük, tisztelet a kivételnek.

De hadd kérdezzem meg, ha ezt tenné az MS az TES játékkal, a te véleményed szerint már nem lenne suttyó dolog?
31.
31.
Fata Morgana
#30: Az még el is felejtettem hogy az előző gen-ben is az MS volt a sátán mert fizetős volt a multi, a Sony-nál ingyenes ment is a sav érte rendesen.
Azért gyengécske most a PS netes része, server-ek mert nem volt miből fejleszteni.
Most meg a minden beszélgetést rögzít a Sony ami élő chat-ben elhangzik nem biztos hogy mindenkinek tetszeni fog.
30.
30.
Fata Morgana
#24: Már bocs de nem az MS hibája volt az előző gen hanem a sony-é a cell proci a PS3-ban bika volt mint az állat, csak azt felejtették el hogy kb. fejlesztők nem álltak a helyzet magaslatán mikor programozni kellett rá (kivéve 1-2 csapat).
Emlékszem abban az időben nem csak azért volt az elején jobb helyzetben az MS mert a multiplatformok jobbak voltak, hanem az RGH és "barátai" amik megtolták a szekeret de rendesen + a PS3 később jött (mert ugye nem akartak GPU-t a konzolba mondván a cell olyan erős hogy mindent visz, ha jól emlékszem a Naughty Dog szólt nekik hogy azért ezt át kellene gondolni).
A Sony a PS1-2 sikerei óta "elaludt" és majdnem álmában érte a "halál", kicsit fel lettek rázva.
Most mi van még mindig ők azok akik megosztják a játékosokat az ex-ekkel holott már régen nem erről kellene szólni a gaming-nek.
Sokat mondok ha a még jelen gen-ben megjelent ex-ek közül jó ha van 4-5 ami valóban jó a többi inkább AA+fél.
A next-gen-t nálam PS5 nyitotta volna, ha ez a stúdió felvásárlás nem jön létre a MS részéről, így most XsX lesz először, és majd 3év múlva veszek egy PS5-öt hogy azt 3-4 exc. gamet ki tudjam pörgetni.(ugyan így volt a jelen gen-ben is először XO és 2.5 évvel ezelőtt a PS4 és nem maradtam le semmiről)
28.
28.
Ooorky
#27: Jövő év végére lezajlik a felvásárlás, az első projektek amikbe beleszól az MS 2023-4 körül jönnek majd.
27.
27.
ABorealis27
Én arra vagyok kíváncsi, hogy a Fallout 76-hoz kapcsolható legendás Fallout 1st előfizetés (15euro/hó) meddig lesz elérhető, vagy az is beépül a gamepassba :D?

Todd Howard és csapata még komoly gondokat is okozhat az MS-nek, mert a minőséget mostanában nem velük kapcsolják össze a játékiparban. A Halo Infinite is halasztást kapott, mert jelen generációs kinézete van. Az TES VI sem kapott új motort, akkor az meg marad jó kis Bethesdásan prevgen?
A "csodaenginere" készült Halo Infinite után megint nagyon jó marketingje lesz a MS gamingnek...
24.
24.
delphijos
#23: Megint az ördög ügyvédjeként ugyanez megvolt a teljesítménynél fordítva. Az előző gen-ben minden multi cucc jobban futott 360-on, fel is volt hozva... abban a rövid időben amíg a PS volt erősebb ( jelen gen az X megjelenéséig ) akkor “nem számított” meg “nem látszik” azóta megint az van hogy box-on a PS-hez képest “ég és föld” a grafika. Ahogy mondom, ez megvan oda-vissza. Csak mindig az épp “kárvallott” oldal feledékeny....
23.
23.
Fata Morgana
#11: A sony játékosok egy bizonyos fajtája bőven megérdemelné 3x-is főleg akik állandóan károgtak "nincs MS ex nincs MS ex" és direkt jöttek kb. minden MS vagy XO hír alá ganajkodni szerintem lapítanak mint az a bizonyos "biológiai anyag a fűben".
Nem is kell hogy ex-et gyártson az MS olyanokból amelyek multiplatform címek (bár a TES-ből volt ami csak xbox-ra jelent meg, úgy hogy itt még változhatnak a dolgok), a fent említett nyikhajoknak elég az a tudat, hogy az MS akkora tőkén ül kb.azt csinál igazából amihez éppen kedve támad.

Amúgy emlékszel, arra hogy 1-2 éve mondtam is hogy mennyire suttyó dolognak ,tartom az ex címeket akkor bizony tőled és másoktól is kaptam, hogy ez üzlet hát ez egy ilyen üzlet van mikor a fagyi visszanyal.
21.
21.
godach
#9: Miért nem?
Az insomniac mindig is a sony-nak gyártott. Nem is akármilyen minőségben.
Spyro, Ratchet, Resistance, Spider man.... Pont hogy ezzel nincs gond.
Minőségi cím, minőségi platformra.
Bár szerintem az lenne a legjobb, ha minden megjelenne mindenre is és akkor tényleg mi választhatnánk hardvert (nem kényszerítve lennénk) de nekem az ilyen exkluzívokkal sosem volt bajom.
Amikor viszont egy ruhát kapsz vagy időleges exkluzivitást akkor felmegy a pumpa. Miért? Mert számomra az exkluzív anyag egyenlő azzal, hogy arra a platformra gyártják, kihasználva annak minden előnyét. Lásd = hiába adtak volna ki akár ONE-ra is egy Little Big Planet-et, egyszerűen a konzol/kontroller nem lett volna képes olyan élvezhető minőségben lejátszani, ahogyan azt az előző generációs PS3 tette. Mindezt a giroszkóp miatt, ami egy nagyon egyszerű, de plusz dolog volt.

Sokan összetévesztik ezért ez exkluzivitást a fizetett tartalommal. Ideiglenesen exkluzív valami akkor, ha oda akarják terelni a birkát. Ellenben egy Wario Smooth Move-st ha PC-n emulálsz Wii emulátorral sem fogja visszaadni azt az érzést, amit én Wii-vel tudok előhozni- Mert amikor a nunchakukat elkezdem forgatni, akkor menekülj van itthonról :D :D :D
19.
19.
Oistrakh01
Nem kelk félteni a microsoftot éves nyereségük 100 milliárd dollár szokott lenni
11.
11.
Yanez
#10: És a játékosok is megérdemelnének? Inkább legyen multiplatform és legyen boldog minél több gamer. A bosszú nem old meg semmit barátom.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...