SGF 2024: Ez láthattuk a Call of Duty Black Ops 6 Directen

  • Írta: pandaril
  • 2024. június 9.
  • Rendezvény
Link másolása
Az idei Call of Duty egy közel félórás önálló műsort kapott, és még így sem láttunk mindent abból, amivel a Treyarch csapata készült. Még a nyár végén is kapunk egy adag információt a játékról.

Vitán felül az Xbox Games Showcase volt a Summer Game Fest eddigi legerősebb műsora, főleg, hogy rögtön utána következett az idei Call of Duty-ra fókuszáló külön bemutató. A Black Ops-sorozat szám szerint hatodik epizódja egyszerre lesz visszatérés a stúdió korábbi játékaihoz, és lesz úgy technikai, mint történeti értelemben is előremutató alkotás.

A történet szervesen kapcsolódik majd a Black Ops 2-höz és a Cold Warhoz is. Valamikor a 90-es évek elején játszódik majd, amikorra egy titkos szervezet beszivárgott az amerikai vezetőségbe. A nézeteikkel és céljaikkal szembenállókat árulónak bélyegezték, így leszünk mi is törvényen kívüli operátorok. És hogy ki is az a "mi?" Hát Woods és az új pártfogoltja, Troy Marshall, akik a CIA eszközeiből az állam ellenségeivé válnak. A duónak össze kell dolgoznia, hogy tisztázzák magukat és fényt derítsenek az összeesküvésre is.

A hidegháborúnak vége, az öbölháború zaja pedig elnyom minden mást, így nem igazán találhatunk majd más szövetségeket, mint a korábbi ellenségeket. Így kerül majd a képbe egy bérgyilkosnő és különc műszaki zseni is. Visszatér Russel Adler is, viszont vele kapcsolatban nyitva hagyták a kérdést a készítők: lehet, hogy ő lesz az új ellenségünk?

A szövevényes kémtörténet viszont hamisítatlan Call of Duty marad így is, bombasztikus akcióval, változatos pályákkal, pazar tűzharccal és folyamatosan megújuló küldetésekkel. Egyik pályán egy rakétaállomást kell elfoglalnunk, egy másikon egy kaszinót kell kirabolnunk.

Nemcsak a karakterek térnek vissza a sorozat korábbi részeiből, de egyes játékmechanikai elemek is, persze egy kiadós ráncfelvarrás után. A Treyarch megvizsgálta, hogy mi működött a játékaikban, az egyes elemeket külön-külön megvizsgálja igyekeztek javítani rajtuk, és ezekre támaszkodva újraépíteni mindent. Ilyen kezelést kapott a Prestige rendszer és a Zombies mód is, ami újból körökre osztott móka lesz. Apróság, de a Cold Warban megismert Safehouse is visszatér, viszont ezúttal egy saját történettel bíró dél-európai villa lesz az, amit a küldetések között fedezhetünk fel.

Ami lényeges változtatásokon esett át, az a mozgási rendszer. Az Omnimovement rendszere alapvetően nagyon egyszerű: minden irányba tudunk majd sprintelni. Ez viszont hozta magával, hogy becsúszni és vetődni is tudunk minden irányba, így ezeket is implementálták a játékba, ahogy azt is, hogy fekvő pózban helyben meg tudunk fordulni a földön. A mozgásrendszert a versenyjátékok mintájára számos kisegítő lehetőséggel látták el, amelyek külön-külön ki- és bekapcsolhatók lesznek. Ehhez a mozgási rendszerhez kapcsolódik, hogy az eddigi 4 darab hitbox helyett immár 9 lesz minden karakteren, így azok a találattól függően fognak megperdülni, illetve halálos lövés esetén is közre játszik az animációban, hogy hol kapták be a golyót.

Még a kezelőfelületet is testre szabhatjuk, hogy minél több információt lássuk egy helyen, vagy épp ellenkezőleg, minél kevesebb zavaró tényező legyen előttünk. Természetesen, aki a klasszikus, megszokott dolgokat szereti, az kikapcsolhatja a különböző mozgási rásegítéseket, bár érdemes lesz ezeket megszokni és megtanulni, mivel az összes játékmódban jelen lesznek, többek között a Zombies-ban is. A Treyarch védjegyévé vált co-op hordamód a Dark Aether történetszálat folytatja pont ott, ahol az előző résznél abbamaradt.

Viszont amiről szinte alig hallottunk valamit, az a multi. Kezdésnél 16 pályát kapunk majd, ebből 12-t 6v6 meccsekre tervezve, illetve 4-et 2v2 illetve 6v6 összecsapásokhoz. Természetesen érkeznek majd még további tartalmak is, sőt a Warzone-ra is kaptunk egy kis utalást. A pályák a kampány helyszínei lesznek, viszont a történet utáni állapotukban, így már csak a spoilerek elkerülése végett érdemes lesz előbb a történettel végezni.

Augusztus 28-án rendezik meg a Call of Duty Nextet, ahol bővebben is betekintést nyerhetünk a multiba, sőt a szerencsések ki is próbálhatják majd a játékot annak minden újításával együtt. A megjelenést megelőzően pedig még egy nyílt bétát is rendeznek. A sorozat első Game Passben nyitó epizódjának előrendelése is elindult, az így szerezhető bónuszokról egy tartalmas képet is kaptunk. A hivatalos megjelenésre pedig október 25-én számíthatunk.

Ez a hír a Summer Game Fest-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...