HWSW: Elérhetővé vált a Unity 6

  • Írta: szlav
  • 2 órája
  • Hír
Link másolása
Elérhetővé vált a Unity engine 6-os számú kiadása. A játékmotor legújabb verziója jelzi az alapokhoz való visszatérést, és a sokat vitatott runtime modellt is mellőzi - írja cikkében a HWSW.

Már majdnem 20 éve, hogy a Unity játékmotor elérhetővé vált a fejlesztők számára és demokratizálni kezdte a játékfejlesztést, és egy évtizede, hogy 2015-ben megjelent a Unity 5 motor. Utána a gyártó átállt az éves frissítésekre (Unity 2017, Unity 2018), ezt sort töri meg most a Unity 6, ami az előzetes bejelentésnek megfelelően október 17. óta érhető el a fejlesztők számára. A motor új kiadása sokak szerint a vitatott Runtime Fee által megtépázott renoméjú cég újabb lépése arra, hogy visszanyerje a közösség bizalmát.

Ugyan a Unity megbánást tanúsítva a fejlesztői közösség felé visszatáncolt a runtime modellt övező felháborodás után, az utóbbi években amúgyis erodálódó bizalmat nehéz lesz visszaállítania. Ezután a vállalaton belül is változások mentek végbe, több mint 1800 főt építettek le, miután John Riccitiello vezérigazgató távozott a cégtől.

Az új vezérigazgató, Matthew Bromberg szeptemberben már bejelentette hivatalosan is, hogy elengedik Runtime Fee koncepcióját, ami a telepítések utáni fizetésen alapult, és aránytalan terhet rótt volna a kisebb fejlesztőkre. A játékmotort így ismét előfizetéses modellben lehet elérni, ezt az alapokhoz való visszatérést jelzi a Unity 6 márkajelzése is.

Ryan Ellis, a Unity termékért felelős alelnöke szerint a Unity 6 a stabilitásra és teljesítményre fókuszál, miközben javultak a grafikai képességek. A motor számos új funkciót kínál, többek közt a testreszabható grafikai megjelenítést, a gyorsított multiplayer fejlesztést és a webböngészőkre optimalizált játékok készítéséhez szükséges eszközöket, beleértve az új WebGPU háttérrendszert. A GPU Resident Drawer lehetővé teszi, hogy a korábban a CPU-n futott munka offloadolva legyen a GPU-ra, ezzel azonnali teljesítménynövekedést biztosítva. Kapott emellett AI-alapú eszközöket, például a Sentis-t, ami lehetővé teszi a különféle AI-modellek játékokban való használatát bármilyen eszközön.

Habár a 6-os számú kiadás még éppen csak megjelent, már azt is tudni, hogy mikor érkezik a motor következő nagy frissítése. Részletek a HWSW-n.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...