Kinect

Unod már, hogy tested egy helyben görnyed a konzolod előtt, mialatt karaktered a fél világot megjárja, földön, vízen, levegőben tör babérokra és egy szusszanásnyi időre sem pihen meg? Eljátszottál már a gondolattal, hogy miként folyhatsz bele minél testközelibb élménnyel a képernyőn lezajló csatározásokba?

AionGuard

Nem volt rossz játék a Just Cause. Voltak gyengeségei, a pocsék fizika, a béna irányítás és az AI szinte teljes hiánya például sok embert kiakasztott, én azért kellemes órákat töltöttem el vele. A CIA legjobban kiképzett titkos ügynöke, az olasz bőrcipők megszállottja, Rico Rodriguez hamarosan visszatér közénk, ám a svéd Avalanche Studios ezzel párhuzamosan más játékokat is fejleszt.

Warhammer 40.000: Space Marine

Nincs a Földön olyan vérbeli stratégiai játékos, aki ne ismerné a Relic Entertainment csapatát. Tapasztalatuk messze megelőzi hírnevüket és idáig csupa minőségi terméket tettek le az asztalra. Nem csoda, hogy idén is készülnek egy kis meglepetéssel, mely nem más lesz, mint a Warhammer 40.000: Space Marine, amit azonnal be is mutatunk nektek itt, a GK-n!

Aliens vs. Predator

A harc folytatódik! A SEGA és a Rebellion Games hamarosan elhozza számunkra az Aliens vs. Predator frencsájsz legújabb epizódját, melyben ezúttal legalább akkora hangsúlyt fektetnek az egyszemélyes kalandokra, mint a többjátékos szórakoztatásra. Ripley nem lesz. De ez nem is az a vonal.

MAG

A multiplayer FPS-eket mindenki szereti. Sokan a sunyizós, taktikázós fajtára esküsznek, illetve olyanok is akadnak szép számmal, akik a rusholós, fragvadász stílus megszállottjai. Én ős COD-os vagyok, a Search & Destroy a mindenem, és sok éves gamer pályafutásom során bár nyomtam szinte mindegyik nagy multis címet, egyvalamit mindig is hiányoltam az ilyen játékokból. És ez nem más, mint a több száz fős hadsereg!

Call of Duty: Modern Warfare 2

Hatodik részéhez érkezett a Call of Duty sorozat. Az Infinity Ward és a Treyarch által felváltva fejlesztett frencsájz a világháborúban indult, de tett már kitérőt a modern hadszíntérre is. Jövőre állítólag Vietnámba és Kubába mehetünk el, de előtte még novemberben jön a jelen cikkünkben bemutatásra kerülő Modern Warfare 2, melyben ismét napjaink konfliktusai kerülnek előtérbe.

Lost Planet 2

A Capcom évről-évre ellát bennünket minőségi játékokkal. A rókabőrnyúzás nálunk tabu téma és idáig megjelent programjaik mind egyediek voltak játékmenetben és megvalósításban is. 2007-ben gondolva egy nagyot, formába öntötték sci-fi ötleteiket, amiből megszületett a Lost Planet...

Dead Rising 2

Dead Rising. Emlékeztek még rá? Milyen beteg volt, mikor mamuszt húzva, LEGO álarcban gyilkoltuk a zombikat. De ezresével. Ütvefúróval szétfúrhattuk bárkinek az arcát, a nagy teljesítményű fűnyíróval száguldozva csak úgy repkedtek a testrészek, a szó legszorosabb értelmében vett vérfürdő pedig akkor indult meg, mikor a szaniterosztályon talált zuhanyrózsát belemélyesztettük egy tetszőlegesen kiválasztott zombi koponyájába. Micsoda idők voltak!

Darkest of Days

Szerinted mi volt a világtörténelem legsötétebb, legvéresebb időszaka? Pompeji katasztrófája? Netán az amerikai polgárháború? Vagy a hitleri világégés? Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy ezeket most újra átélheted, az első sorból harcolva a végzet ellen?

Singularity

Időmanipulálós játékokkal rendesen el vagyunk látva, elég csak a TimeShiftre, vagy a Prince of Persiára gondolni. Egy kis mágia segít lelassítani a húsdaráló propeller mozgását, és a főhősünk is bármikor megmenekülhet a biztos haláltól, ha pár másodperccel visszapörgetjük az eseményeket...

BioShock 2

Megölted Andrew Ryant, a városalapítót. Aztán végeztél Frank Fontiaine-nel, az Adam feltalálójával is. Téged a jó szándék vezérelt, de minden csak rosszabb lett. A Little Sisterek kiszabadultak, az Adam forrás elapadt, a Rapture lakói pedig egymást kezdték el mészárolni a megmaradt tartalékokért.

Terminator Salvation

Eljött az Ítélet Napja. A Skynet öntudatra ébredését követően megpecsételődött az emberiség sorsa, a világunkat ostrom alatt tartó gyilkos robotok pedig napról-napra egyre több cselt és trükköt eszelnek ki ellenünk. Régóta harcolunk. Elözönlenek minket a gépek, de az emberek erejét nem számokban mérik. John Connor vagyok. Ha halljátok az üzenetem, van még ellenállás.

The Conduit

Az Xbox megjelenésekor a Halo mindenkinek egyértelműen bebizonyította, hogy az FPS műfajnak van jövője a konzolokon is. Hiába volt előtte már Medal of Honor, Goldeneye, vagy épp Perfect Dark, a Haloig mindig voltak elégedetlenkedők, akik találtak valami kivetnivalót a játékokban. A Bungie produktuma után mindez már csak szőrszálhasogatás volt, semmi több...

RUSE

Az idei Game Developers Conference egyik nagy meglepetése a UbiSoft védőszárnyai alatt készülő RUSE volt. A korábban Tom Clancy nevével hírbe hozott stratégiát az Act of War címekért felelős Eugen Systems fejleszti, a megjelenés pedig valamikor év végén lesz esedékes PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra egyaránt. Lássuk, hogy mit várhatunk a játéktól!

Call of Juarez: Bound in Blood

A western stílus egy méltatlanul elhanyagolt irányvonala a játékvilágnak, pedig a régi indiános könyvekből annyi ötletet lehetne meríteni, hogy csak úgy dőlnének a jobbnál jobb címek. A vadnyugati revolverpárbajok azonban mára valódi hiánycikkek lettek, a Call of Juarez, a Gun, a Helldorado, a Red Dead Revolver és a Desperados címeken kívül nem is nagyon volt más, ami az utóbbi években felkeltette volna az érdeklődésemet.

I Am Alive

Chicago, napjaink. A 8,7 millió ember lakta metropolis belvárosát egy tavaszias délutánon hatalmas földmozgás rázza meg. A Richter-skála szerinti 10,3-as rengés sosem látott erővel csap le, az utak hosszába kettéhasadnak, a felhőkarcolók egymásra dőlnek, a katasztrófában emberek ezrei vesznek oda.

Dantes Inferno

A csábító földi élet bűnösei a Pokolban nyerik el méltó büntetésüket, úgy, hogy az élettelen testük az anyaföldben porhad el, addig esendő lelkük az örökkévalóságig szenved itt, a kárhozat birodalmában. Az Inferno kényelmetlen hely, forró és büdös, de ha egyszer átléped a Pokol tornácát egy misztikus utazásban vehetsz részt – ahogyan azt már hétszáz évvel ezelőtt megírta a híres firenzei költő, Dante Alighieri az Isteni színjátékban. A Redwood Shores pedig a rímes irodalmi alapot most egy véres-belezős akciójátékba emeli át, kifordult Bibliai utalásokkal, a XII. század olasz folklórjából is építkezve. Uraim, a Purgatórium kapui nyitva állnak!

Kingdom Under Fire II

A PC-s játékosok már jó ideje nem hallhattak a Kingdom Under Fire sorozatról, s mikor megtehették sem valószínű, hogy sok részletet memorizáltak róla. Az első epizód egy számítógépekre kiadott stratégiai játék volt, mely ugyan tartalmazott jó ötleteket, de messze sem volt azon a szinten, hogy egy napnál tovább foglalkozzunk vele.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising

Az Red Alert folytatását rengetegen várták szerte a világon, így nem meglepő, hogy szerkesztőségünk oszlopos tagjai is messiásként tekintettek a híres Command & Conquer legfrissebb tagjára. A tavalyi megjelenést követően azonban megoszlottak a vélemények köztünk is. A rajongók része hatalmasat csalódott, és az Electronic Arts fejlesztőit szidva visszavonult, de voltak akiknek bejött, vagy elfogadták az újításokat, és nyugodt szívvel állították, hogy egy jó produktummal lettünk tavaly gazdagabbak.

Deus Ex: Human Revolution

A XVI. században alkotott művész és tudósembernek, Leonardo Da Vincinek tulajdonítják az anatómia területén szerzett jelentős előrelépést, aki festményeivel, találmányaival az emberiség javát szolgálta. 2027-re ugyanilyen reneszánsz fejlődésnek lehetünk tanúi, amikor túllépünk a genetikával öröklődő egyedfejlődésen és a tudomány lehetővé teszi, hogy a tehetősebbek különböző implantátumokat építsenek testükbe, amivel előnyös képességek birtokába juthatnak. És mi van azokkal, akik a földön járnak, nincs elegendő pénzük és lehetőségük a biotechnika kiaknázására? Ellentétek feszülnek egymásnak. Az RPG-s cyberpunk alapvetés, a Deux Ex trilógiává bővül hamarosan.

Uncharted 2: Among Thieves

A Crash Bandicoot és a Jak sorozatokat követően a Naughty Dog úgy döntött, hogy ideje komolyabb vizekre eveznie. A 2006-os E3-on bejelentett, és a 2007-es karácsonyi szezonban megjelent Uncharted egy kincsvadász kalandor, Nathan Drake történetét dolgozta fel, a Playstation 3 exkluzív játék pedig olyan sikeres lett, hogy mára a konzol egyik legkelendőbb játékaként tartják számon. Ugye elképzelhetetlen, hogy ezek után ne legyen folytatása?

Need for Speed: Shift

A váltás megérett, hisz’ annyi hosszú év után csupán ugyanazokat a rigmusokat ismételte folyton az EA. A Need for Speed széria már az utolsókat rúgta, voltaképpen az Underground óta az alapfelállás nem változott, minden télen ugyanolyan lelkesedéssel ültünk le az új epizód elé. Néhány óra játék után a forradalom ismét hiányzott. Ám a Shift gyökeresen változtat a koncepción, félve jelentem ezt ki, hiszen ismét „csak” egy NFS előzetesét írom. Higgyünk a szemünknek, vagy nem? Isten hozott a belső-nézetben!

Bazi Nagy Előretekintés 2009 2009 legjobb stratégiái, RPG-i, szimulátorai és kalandjai

Folytatjuk és egyben befejezzük rövid sorozatunkat az idei év legígéretesebb játékainak áttekintésével. Ezúttal végignézzük mindazon címeket, amelyek eddig kimaradtak a szórásból: a legjobb stratégiák, szerepjátékok, szimulátorok, kalandjátékok és sportjátékok következnek, amelyekből érdemes lehet válogatni, ha játékvásárlásra adjuk a fejünket.

Section 8

TimeGate Studios. Egy kis texasi fejlesztőcég, olyan címekkel a háta mögött, mint a Kohan sorozat, vagy az Axis & Allies. Mit akarhatnak ezek? Persze, a FEAR kiegészítőkkel letettek már valamit az asztalra, de hogy legújabb játékuk, a Section 8 fel tud-e érni a Halo és a Battlefield 2142 magasságáig, az még a jövő rejtélye. A projekt mindenesetre ígéretes, lássuk is hát, hogy mit tudunk róla eddig.

God of War III

A legutóbbi Spike TV Video Game Awards több szempontból is unikum volt. Itt láthattuk először az Uncharted 2: Among Thieves-t, a Dantes Infernot, a Grand Theft Auto 4: The Lost and Damnedet, a Terminator: Salvation játékot, sőt ezen a rendezvényen mutatták be az első igazi God of War III videót is. Izgalmakban tehát felért bármelyik E3 vagy GC kiállítással, a premier infóknak köszönhetően pedig végre összeállt, hogy milyen is lesz Kratos legújabb eljövetele.

Bazi Nagy Előretekintés 2009 2009 legjobb akciójátékai

Idén is jelentkezünk Bazi Nagy Előretekintés sorozatunkkal, ezúttal 2009. legjobb, sikervárományosnak vélt akciójátékait gyűjtöttük össze. Természetesen nem ígérhetjük, hogy az itt felsorolt játékok tényleg olyan jól sikerülnek majd, mint ahogy azt a kiadók és marketingeseik állítják, azonban mégis bízunk benne, hogy minél több emelkedik majd ki közülük és válik halhatatlanná az idők folyamán – márpedig erre többüknek jó esélye van.

Metro 2033

Atomháború. A közeljövő nagyhatalmainak torzsalkodásában bevetették a nukleáris fegyvereket, ennek következtében az emberiség nagy része kihalt, a saját csapdánkba estünk bele. Azon szerencsés túlélők, akik óvóhelyen átvészelték az újkori világégést, most kirekesztettségben élnek, gyenge közösségben, ám a legnagyobb és egyre fokozódó fenyegetést mégis a radioaktivitástól mutálódott teremtmények jelentik az emberiségre. 2033. - a civilizáció kudarcra. A posztapokaliptikus idillben olyan helyeken fordulhatunk meg, mint a moszkvai metró labirintus-szerű alagútrendszere. Az orosz illetőségű 4A Games Glukovszkij nagysikerű regényét hivatott átültetni egy sztorivezérelt FPS-be.

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

Oly sok késés és rosszindulatú pletyka után február 17-én végre befut közénk a Grand Theft Auto 4 első kiegészítője, az Xbox 360 exkluzív The Lost and Damned. A játék egy teljesen új történetet nyit majd meg előttünk, megismerhetjük Liberty City egy eddig sosem látott oldalát, mindezek mellé pedig egy új főszereplő is érkezik. Ő Johnny Klebitz lesz, a The Lost Brotherhood motoros banda rettegett gengsztere!

Street Fighter IV

Mikor bejelentették a Capcom zseniális verekedős játékának új epizódját, felpezsdült az élet a régi rajongók között. A kiadó tisztában van vele, hogy a több évtizedes franchise célközönsége nem csupán a hagyományokhoz ragaszkodókban keresendő, hanem nyitni kell egy új, szemkényeztetésre nevelt generáció felé is. Az idén télen startoló Street Fighter 4 megnyerő hagyományokon nyugszik, megőrzi a játéktermes retro stílusát, ugyanakkor forradalmasítja a műfajt és multiplatform fejlesztés révén minden érdeklődőhöz el fog jutni.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

A Grand Theft Auto sorozat közel minden platformon tiszteletét tette már. PC-n, Playstation-ön és Dreamcast-en kezdődött minden, aztán a későbbi részek megjelentek PS2-re, Xbox-ra, és PSP-re is, majd jött az újgenerációs konzolok korszaka, de a Nintendo gépeket – a GameBoy kivételével - valahogy mindeddig elkerülte. Ezzel a rossz szokással kíván szakítani a DS exkluzív Chinatown Wars, mely Liberty City kínai negyedét nyitja meg előttünk.

Shellshock 2: Blood Trails

Néhány évvel ezelőtt Dunát lehetett rekeszteni a sok második világháborús (ha úgy jobban tetszik, „tankos”) FPS-sel és RTS-sel. Hétről hétre jelentek meg az újabb próbálkozások, mérsékelt sikerrel, s eközben a vietnámi háború abszolút háttérbeszorult. Volt ugyan egy Man of Valorunk a szétdarabolt 2015-től, na meg az EA is bepróbálkozott a Battlefield: Vietnammal, hogy a fertelmes és rémálmokat okozó Conflict: Vietnamot már ne is említsük. Vártunk, vártunk, míg végül jött a Guerrilla...

Rage

Miután a tudósok megerősítették, hogy egy hatalmas aszteroida tart egyenesen a Föld felé, a emberiség vezetői egy olyan biztonságos földalatti bunkerbe vonultak, mely talán túlélést jelenthet fajunknak. Noé bárkájára azonban csak a legjobbak kaptak bebocsátást, a legtökéletesebb, legkiválóbb példányok.

The Day

„Utak? Ahová mi megyünk, ott nincs szükség utakra!” - Brown doki ezekkel a szavakkal ültette be Martyt és Lorrainet a De Loreanba, majd kezdetét vette az a hatalmas kaland, melynek részletei oly sok év után még mindig élénken élnek bennünk. Imádjuk az időutazást, ez a fantasztikus sci-fi álom pedig hamarosan ismét elrabolja majd szívünket, köszönhetően a Reloaded Studios új MMO játékának, a The Daynek!

Resident Evil 5

Tíz év telt el a Raccoon Cityben történt események után. Chris Redfield jelenleg a BSAA-nél (Bioterrorism Security Assessment Alliancenél) teljesít szolgálatot, életébe pedig akkor csöppenünk bele ismét, mikor Afrikába küldik, hogy derítse fel egy különös baleset részleteit. Hősünk valahol Etiópia környékén veti bele magát a munkába, azonban megérkezése után nem sokkal egy vulkánkitörés forgatja fel a környéket. Mint később kiderül, a rettegett T-Vírus alapja erről a vidékről származik, a vulkán pedig most ismét a világra szabadítja az egészet.

Ride to Hell

Rockstar Vienna. A korábban Neo Software Produktions GmbH néven ismert fejlesztőcég 1993-ban alakult, pár kisebb projektet követően ők csinálták a Max Payne Xbox-os átiratát, a folytatás konzolos verzióit, valamint a GTA 3 és a Vice City címeket tartalmazó Grand Theft Auto: Double Packet. 2006-ban a Take Two bezárta a stúdiót, a munka nélkül maradt több mint 100 programozóból pedig megalakult a Games That Matter Productions GmbH. Természetesen azonnal munkához is láttak, és mire idén megesett legújabb játékuk bejelentése, ismét névcserén esett át a csapat – fogadjuk hát szeretettel a Deep Silver Viennát, és a Ride to Hellt!

Xbox 360 New Xbox Experience - Előzetes

Idén novemberben minden korábbinál nagyobb updaten esik át az Xbox 360 Dashboardja. A régi kinézetet teljes egészében elfelejthetjük, a helyét 3D-s menüpontok, animált gombok, mozgó avatarok, és egyéb nyalánkságok veszik át. A külcsín mellett technikai újítások is lesznek, de hogy pontosan mi mindenben frissül az Xbox 360, azt csak akkor tudhatjátok meg, ha végigolvassátok cikkünket!

Need for Speed: Undercover

Visszatérés a gyökerekhez! Ez lehet a legfőbb koncepciója a Black Box stúdiónak, amikor a Pro Street halovány kritikai és eladási mutatói után a soron következő új Need for Speed epizód a tervezőasztalon hevert. Az Undercoveren minden bizalmunk rajta van, látjuk a tenni akarást és a minőséget - például az átgondolt, érdeklődést megtartó filmszerű jeleneteket.

Dragon Age: Origins

Az RPG fejlesztők császára, a Bioware visszatér az alapokhoz, melynek az igen nívós hírnevüket és elismertségüket köszönhetik. A Dragon Age: Origins hű marad a single player szerepjátékok legvonzóbb elemeihez, ahol a kidolgozott történet és sötét háttérvilág a legfőbb szempont, dacára annak, hogy a legutóbbi sikerüket egy konzolosok által is fogyasztható sci-fi környezetbe ágyazott KotOR után a Mass Effecttel is tettek egy jövedelmező kitérőt a fantasy világából.

The Godfather II

Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet. Az 1960-as években járunk, az előző rész eseményeit követően Michael Corleone néhány emberének társaságában Kubába utazik, hogy nyélbe üssön egy üzletet Hyman Roth szülinapi összejövetelén. Az országban ezalatt komoly belpolitikai események zajlanak le, a kormány megbukik, és kitör a forradalom.

Operation Flashpoint: Dragon Rising

A név, amely hét éve egyet jelentett a csontkemény, autentikus modernkori hadviselés szimulációjával jövőre folytatást kap. Ami eddig a PC-sek kiváltsága és egyben realisztikusság szimbolikája volt, a második részre már a konzolok tulajdonosainak is elérhetővé válik. Akár egy baka szemszögéből, vezethető járművekkel, földön, vízen és levegőben is olyan valós élményt kaptunk az arcunkba, még ha virtuálisan is, amitől borsódzik a hátunk. A ki nem pattant hidegháborús krízis megvalósítását imádták az arcade játékmenetben csalódott fegyverspecialisták. Akár az amerikai hadsereg oktatóprogramjaként szolgáló változatot nézzük, akár a boltok polcaira került könnyítettet, az Operation Flashpoint mindmáig etalon a hardcore FPS-ek szűkös mezőnyében. Most pedig jönnek a kínaiak!

Killzone 2

A Guerrilla Games a 2005-ös E3 kiállításon egy fantasztikusan izgalmas, profin megrendezett, gyönyörű, és nem utolsó sorban ritka hangulatos videó kíséretében jelentette be a Killzone 2-t. A gond csak az volt, hogy a játék akkor még sehol se volt, a trailer pedig CGI technológiával készült – bár stílusa és belső kameranézete miatt sokakat megtévesztett. Három év, negyvenmillió dollár és százharmincöt programozó kellett ahhoz, hogy a valóságban is úgy nézzen ki minden, mint ahogy azt korábban megálmodták.

Damnation

A huszadik század elején járunk egy alternatív múltban, ahol immáron negyven éve tart az amerikai polgárháború. Az északi szövetségi államok és a konföderáció közötti véres csatározás teljesen megváltoztatta Amerika földjét, a világ egy merőben más arcát mutatja már, mint amit mi ismerünk. Azonban bárhogy is alakuljon a vége, a fegyvergyárak, illetve azok milliárdos igazgatói mindenképpen nyernek a dolgon.

Prince of Persia

Hosszabb szünet után a Ubisoft újra egy régebbi sorozatához nyúlt, leporolta, majd hosszasan kezdte átalakítani, hogy az új rész az elődök nevéhez méltó maradjon és megállja helyét az újgenerációs piacon is.

Wet

A Wet főhősnője Ruby lesz. Mit kell róla tudni? Bérgyilkos a jobbik fajtából, szexi, és szereti a sört. Minden fegyverhez ért, ráadásként a kardokkal is remekül tud bánni. Hát kell ennél több egy jó akcióhoz?

inFamous

Vajon a társadalom meddig tudna civilizált maradni, ha egy napon a törvény megszűnne létezni, és vele együtt eltűnne minden szabály és kötelesség? Ha nem lenne, aki irányítson, aki felügyeljen, aki rendet tartson? Te hogyan tudnád túlélni mindezt akár egy napig is? És ha örökre egy ilyen világ fogságába kerülnél? Melyik lenne fontosabb számodra? A remény? A túlélés? Vagy megpróbálnál ellene tenni valamit?

Red Faction: Guerrilla

Az idősebb játékosok még emlékezhetnek egy méltatlanul elfeledett 2001-es játékra, melyben marsi bányászlázadásunkat kellett sikerre vinnünk. Ez volt a Red Faction, mely bár nem volt különösebben jó, különleges újdonságai, és kellemes hangulata elvihette volna a hátán. Az egy évvel később érkezett folytatás már más tészta volt, személy szerint minden idők egyik leggyengébb FPS-ének, s egyben leggagyibb folytatásának kiáltottam ki.

Bayonetta előzetes

Nem véletlen, ha senkinek sem cseng ismerősen a PlatinumGames név. A 2006-ban még Seeds Inc néven alapított játékfejlesztő stúdió eddig nem sokat hallatott magáról, pedig érdemes rá odafigyelni, hiszen nem kisebb nevek állnak mögötte, mint Shinji Mikami, Atsushi Inaba és Hideki Kamiya. A főleg volt Capcomos fejlesztőkből és producerekből álló csapat nem ma kezdte a szakmát, többek közt nekik köszönhetjük az Okamit és a Viewtiful Joet is.

Wolfenstein

A Wolfenstein-saga visszatér! Az Activison az idei E3-at látta legmegfelelőbb időpontnak, hogy végre véget vessen a találgatásoknak és konkrét tényekkel álljon elő a legenda legújabb részével kapcsolatban, hiszen készültéről ugyan tudtunk, ám a több éves conceptek elég kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy az érdeklődést fenntartsák. De nemrégiben megtört a jég, a név nem veszett el, tökéletes kezekben van a Raven Software-nél, és az id Tech4 grafikus engine-jével megtámogatva vissza fog térni a köztudatba. Okkultista németek, soha nem látott titokzatos képességek, egy komor, háború sújtotta város színhely gyanánt. B. J. Blazkowicz nem megy még nyugdíjba.

Velvet Assassin

A második Világháború közepén a német hadigépezett alatt senyvedő országok felkelő csapatai szerveződő ellenállásban látják a kilátástalanságból való kiutat. Titkos katonai dokumentumok megszerzését, ellenséges tábornokok likvidálását kulcsmomentumként tekinthetjük a végső győzelemig vezető kínkeserves út során. A Gamecock címmódosítást is megélt komor TPS játékában a lopakodás lesz a fő fegyverünk a cél elérése érdekében. A Replay Studios fejlesztése már több lényeges koncepcióváltoztatást is megélt, mire a mostani, a végleges változatot öt hónappal megelőző verzióhoz eljutott. Korábban Sabotage néven ismert sunyizós stuffban egy csinos partizánnőt irányíthatunk, mélyen az ellenséges vonalak mögött, a megszállt területen, ha egy pillanatra is vétünk az óvatosság ellen… nos akkor sincsen feltétlen baj. A Velvet Assassin a műfaj legkiválóbb elemeire építkezik, némi szerepjáték beütéssel.

James Bond 007: Quantum of Solace

Új James Bond filmhez új játékadaptáció is dukál. Kedvelt brit titkos ügynökünk új kalandját egy FPS játékként képzeli el a Call of Duty 5-ön is munkálkodó Treyarch, amely különlegessége abban rejlik, hogy ugye a Casino Royalhoz nem érkezett virtuális feldolgozás, meg aztán az új film is kopogtat a mozikban, így a készítők két legyet akartak ütni egy csapásra. Azaz a cucc első felét Ian Fleming regényének filmváltozata, tehát a Casino Royal történései teszik ki, míg a maradékot az új mozifilm, a Quantum of Solace alapján megálmodott pályák. Az Activision meg mostanában elég zsíros feladatokkal bízza meg a Treyarch-ot – hozzáteszem az eddigi produktumai (CoD 3) alapján javarészt indokolatlanul, de szorgalmas tanonc módjára talán ki tudják aknázni az eléjük ugró lehetőségeket, még a híres szuperkém esetében is, nem csupán a kész történethez fognak felhúzni pár mapot.

Archívum