Starcraft II: Wings of Liberty
Mondanom sem kell, hogy a Blizzard mindig is útmutató volt a PC-s fejlesztésben. Amit ők csinálnak, az 4-5 évre előre meghatározza az játékfejlesztést. (Gyors példaként az RTS játékba oltott hős- és RPG-rendszert hozom fel. Manapság már minden RTS-ben ez megy.)
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Nem is volt oly rég, hogy az Obsidian csapata (akiknek anno a KOTOR2-t is köszönhettük) előrukkolt a D&D világ egyik legjobb szerepjátékának, a 2002-es Neverwinter Nights-nak folytatásával. Alig lélegezhettünk fel az Oblivion kiegészítőjétől, most ismét egy expanzióra invitálnak minket, ezúttal azonban a tél nélküli birodalom lesz az úti cél.
Theseis
Az utóbbi időben egy csepp könny nem sok, annyi sem hullhatott a porba kalandjáték rajongó szemeinkből, ugyanis nem csak, hogy Sam és Max tértek vissza, de még a spanyolok is befutottak karácsonyra a Runaway 2-vel. Most pedig íme egy újabb gyöngyszem, ezúttal a kellemes mediterránról, Görögországból. Elkezdhetnék nyafogni, hogy „megint 3D” és hogy „neksztgen”, de nem fogok. E helyett inkább beszéljen maga a játék!
Devil May Cry 4
Ha a klasszikus japán játékokra gondolunk, hamarosan három szó jut eszünkbe: konzol, manga, akció. Eme triumvirátus egyik gyöngyszeme volt a PS2 történetének legjobb Hack ’n’ Slash játéka, a Devil May Cry.
- Írta: Chocho
- 16 komment
Enemy Territory: Quake Wars
Az idei évben a multiplayer FPS rajongók lesznek igazán elkényeztetve, legalábbis az eddigi kiadási dátumokat figyelembe véve. Idén fog (elvileg) megjelenni a Shadowrun, az Unreal Tournament 3, a Team Fortress 2 és természetesen idén fog megjelenni cikkünk alanya, az Enemy Territory: Quake Wars is. Már-már az is természetes, hogy a játék megjelenési rublikájában még mindig „When it’s done.”, azaz „Kiadjuk, amikor kész lesz.” címke található. De a játék jelenlegi állapotát tekintve, nagyon valószínűnek tűnik, hogy még idén kezeink közé kaparinthatjuk a kicsikét. Lássuk hát, hogy mivel is lesz majdan dolgunk!
Necrovision
A dél-amerikai drogkartellek csatája, és a távoli jövő nagy Mars háborúja után új vizek felé evez a Cenega. A lengyel The Farm 51 fejlesztővállalattal és az orosz 1C Company kiadóval közösen egy olyan FPS készítésébe fogtak, mely első blikkre a Hellgate: London és a Resistance: Fall of Man amolyan érdekes egyvelegeként domborít. Persze azért többről van itt szó. De hogy mennyivel? Előzetesünkből minden kiderül!
Blacksite: Area 51
Tudjátok mi jobb a bandaháborúnál, a zombi gyilkolásnál, de még a vendettánál is? Ha gonosz földönkívüliek agyát kell szétloccsantani! Ha fröcsög a zöld vér, repkednek a leszakadt csápok, reped a kitin! Az alienek rosszak, ki kell őket irtani! Ők is meg akarnak minket ölni. Hordájuk készen áll, hogy eltöröljék az emberiséget. Többnyire éjszaka támadnak… többnyire.
Frontlines: Fuel of War
A Games for Windows: The Official Magazine márciusi számában a THQ és a Kaos Studios új infókat fedett fel a készülő Frontlines: Fuel of War-ról. A hivatalos Windows újság után most mi is megragadnánk az alkalmat, hogy bemutassuk nektek a játékot.
Escape from Paradise City
Érdekes játékon dolgoznak a Gangland-et is jegyző dán Sirius Games és a Call of Juarez – Runaway 2 párossal hírnevet szerzett Focus Home Interactive emberei. A Paradise City hivatalos besorolása szerint egy akció-RPG-RTS-szimulátor hibrid lesz, az eddig megjelent infók szerint pedig igencsak érdekes anyagról van szó.
Universe at War: Earth Assault
Supreme Commander és Command & Conquer 3: Tiberium Wars. A 2007-es év legjobban várt RTS-ei, melyek minden, magára csak valamit is adó stratégiarajongónak ott virítanak a kívánságlistáján. Most azonban itt az új konkurencia, név szerint a Universe at War: Earth Assault.
BioShock
Bizonyára már néhányatoknak nem mondd semmit a System Shock név. Az idősebb, sokat látott rókák felkapják a fejüket, letérdelnek a szent imasarokba, elmondanak pár imát (mindenki a saját vallásának megfelelően), majd visszatelepednek a géphez. Eközben a fiatalabbak értetlenül bámulják a monitort, miközben az „Ez meg mi a ….?” kérdéshez hasonló gondolatok motoszkálnak valahol ott hátul a fejükben. (Érdeklődők nézzenek körül az interneten, adok egy kis házit!)
- Írta: Drago
- 10 komment
Hour of Victory
Három sors. Három idegen. Három hős. Három végzet. Egy változás előtt álló világ. Egy cél. Hour of Victory – a győzelem órája.
Crackdown Xbox 360 - demóteszt
A 21. század végén furcsa vírusszerű jelenség vette áldozatait az utcákon. Egyre több erőszak, egyre durvább bűnözés jelent meg világszerte, senki sem tudta hogy miért. Tudósok ezrei dolgoztak a kérdésen és végül Dr. Rockstar rájött a megoldásra.
Assassins Creed
Legelőször ígéretemnek kell eleget tennem, ugyanis Zoenn kollega megkért, hogy ha már voltam olyan kedves és elcsakliztam az ő előzetesét, akkor legyek oly kedves és említsem meg, hogy ő most tulajdonképpen nagyon elfoglalt, de „mindent az olvasóért” és ezért átadja a lehetőséget nekem. Közlemény letudva, irány a játék.
- Írta: Drago
- 13 komment
Bazi Nagy Előretekintés 2007
A 2006-os év egy perc nyugtot nem hagyott nekünk: hétről-hétre, napról-napra olyan címek jelentek meg, melyek révén újra meg újra erős késztetést éreztünk arra, hogy több tízezer forintot hagyjunk egy-egy sarki szoftverábécében. Bazi Nagy Előrejelzésünk bevezetőjében megígérhetem: a 2007-es esztendő legalább ennyire tartalmas és izgalmas év lesz! A következő generáció megérkezett!
Shadowrun
„2050-et írunk. A mágia ereje és a mágikus lények visszatértek a Földre. Az ősi fajok ismét megjelentek. Tündék, orkok, varázslók és félelmetes sárkányok keresik a helyüket egy olyan világban, ahol az emberek a gépekkel összeolvadva halálos városi ragadozókká váltak. A multinacionális megatársaságok pedig nagy mennyiségben halmozzák fel az egyetlen dolgot, mely igazi értékkel bír – az információt.” (Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal)
Mass Effect
Ha összeszednénk az utcáról véletlenszerűen száz játékőrültet, és megkérdeznénk tőlük, mely cég volt az utóbbi tíz év legmeghatározóbb szerepjáték-fejlesztője, kilencvenen egyszerre vágnák rá, hogy a Bioware, a maradék meg beismerné, hogy csak az FPS-eket szereti. Ez pedig, gondolom, nem véletlen, hisz a srácok már számtalanszor bebizonyították, hogy Oblivion ide, Gothic III oda, a legjobb RPG fejlesztő csapat címe biz mindig a kezükben marad. A KOTOR óta csendben munkálkodó barátaink viszont most igazi nagy dobásra készülnek a konzolok között, hisz már készül a „valaha látott legszebb játék” cím elsőszámú várományosa, a Mass Effect!
Hellgate: London
Bizonyára sokaknak nem cseng ismerősen a Flagship Studios neve. A látszat ne tévesszen meg senkit, a csapatot ex-Blizzardos emberek alapították, akik már letették az asztalra a méltán híres Diablo játékot. Az új csapat egy hasonló alapokkal rendelkező játékon dolgozik, melynek főbb építőkockái a véletlenszerű pályagenerálás, 3D-s környezet, lepusztult London és addikció minden mennyiségben. Mivel a Hellgate: London forráskódját elég régóta kalapálják a fiúk és lányok, így eljött az idő, hogy rövid bemutató keretében kitérjünk a játék várható paramétereire, tulajdonságaira.
Cellfactor: Revolution
Ha nem láttátok még a Cellfactor trailert, akkor nagyon gyorsan görgessétek le az oldalt a cikk aljára és pótoljátok be. Na meglestétek? Nem rossz mi? Még most, 2006-ban is elképzelhetetlen, hogy ennyi különleges effektust tudjon valami megjeleníteni, és mind ehhez elég legyen egy „sima” otthoni számítógép. Pedig lehetséges, higgyétek el. A Cellfactor idén karácsonykor keményen arcon csapja a játékos társadalmat, legalábbis annak a vizuális orgiákat kedvelő részét.
Fuzion Frenzy 2
A Fuzion Frenzy (innentől csak FF) egyike volt azoknak az első játékoknak mellyel az Xbox a hősidőkben debütált. Benne volt abban a 15-20 játékban, amivel a Microsoft konzolja elindult az egyre szebben felfelé ívelő pályáján. A Halo, Amped, PGR sorozatokkal együtt mindegyik játék ami visszavezethető a kezdetekhez a legjobb alkotásoknak számítanak manapság. Viszont ellentétben a többi stuffal, az FF nem élte meg a folytatást. Egészen jövő hónap elejéig…
Clive Barkers Jericho
Valahol, a messzi afrikai sivatag legmélyén, egy rég elfeledett város újra előtűnik romjaiból. Rengetegen próbálták már feltárni Jerikót, megismerni szunnyadó titkait, de senki nem jött még ki onnan élve. Most rajtunk a sor, hogy megpróbálkozzunk a lehetetlennel.
Need for Speed: Carbon
„ Nem számítottam arra, hogy újra idetolod a képed! A dolgok megváltoztak azóta, hogy eltűntél. Az egész város csatatérré változott, a területek felosztásáért. Tunningolt, egzotikus és izomautók küzdenek egymással, ami mindig a kanyonban végződik. Na ez az, amit te sosem fogsz túlélni! Szóval hallottam hogy visszatértél… Most azt akarom hallani hogy eltűnsz… „
Supreme Commander
Ha végignéznénk a stratégiai játékokat a kezdetektől mostanáig, nagyjából két jól elkülöníthető irányvonalat fedezhetünk fel. Egyfelől a főbb irányzatot képviselik a Command & Conquer, WarCraft, StarCraft, Age of Empires sorozatok, ahol kevés egységgel főleg a mikromenedzsment része lényeges a játéknak, a háborút részleteiben, csatánként vívjuk meg. A másik oldalon a Total War sorozatot találhatjuk, ahol igazi hatalmas hadseregeket kommandírozhatunk hasonlóan nagy seregek ellen. Az elsőben inkább csak különbönző taktikákat használhatunk ki, míg a másodikban tényleg stratégiákat kell kigondolnunk majd végigvinnünk.
Crackdown
Nézzünk szét egy kicsit a Crackdown városában. Látjátok azt a magas templomtornyot? A babakocsit toló anyuka, a játszótéren szaladgáló gyerekek, a munkába igyekvő emberek megvannak ugye? Látjátok azt a nagy bevásárlóközpontot? A tacskót sétáltató nagyit? Nos igen, ilyen egy élő és lélegző város.
Windows Vista
Nemrégiben már olvashattatok egy bétatesztet az új Windows-ról itt a Gamekapcson, akkor InGen tollából. Tavaly a b5112-es verziót próbáltuk ki, most pedig a már sokkal komolyabb, sokkal szebb és sokkal jobban működő 5600-as, Release Candidate 1-es van soron.
FEAR: Extraction Point
Világosan emlékszem: mikor a Monolith srácai kidobták az első F.E.A.R.-hez kapcsolódó ingame képfelvételt, mindenki az állát kereste valahol a négyes metró még befejezendő alagútjának környékén. Az FPS-rajongók kivétel nélkül hüledeztek: „Mi folyik itt?” „Ez tényleg így néz majd ki?” „Ez az Nvidia legújabb techdemója akar lenni?”
Red Steel
Megszokhattátok már, hogy a Gamekapocs berkein belül csak olyan játékról írunk előzetest, melyhez nagy reményeket fűzünk, avagy valami olyan újdonságot nyújt, melyet előtte semmi más. A Red Steel is egy ilyen játék, melyet az UbiSoft kizárólag az új Nintendo konzolra fog elkészíteni - de azért érdemes mindenkinek megismerkednie vele.
Spore
Will Wright játékával biztosan mindenki valamilyen szinten kapcsolatba került. Ki ne emlékezne a Sim City-re, majd a megannyi klónjára (Sim Farm, Sim Town, SimLife és hosszú még a sor), illetve a méltán híres Sims két része a végeláthatatlan kiegészítőivel együtt. Már a Gamekapocs oldalán is megismerhettétek munkásságának fontosabb állomásait a Homo Nobilis rovaton belül. Most új játék fejlesztésében vesz részt, melynek neve egyszerűen SPORE (spóra).
Rainbow Six: Vegas
Nem kis meglepetést okozott márciusban, az új Rainbow Six premierjén, hogy a sorozat folytatása Las Vegas-ban fog játszódni. Tom Clancy elit katonái eddig megjárták már fél Ázsiát és az egész Közel-Keletet, most viszont hazai terepen, Amerikában kell helyt állniuk a gonosz terroristákkal szemben.
Battlefield 2142
A Battlefield 2 tavaly július végén robbant be a játékosok lemezmeghajtóiba. Azonnal átvette az uralmat a multiplayer játékok felett és a GameSpy felmérése szerint még máig tartja vezető pozícióját. Egy bő fél év és jó néhány kiegészítés múlva az EA - DICE páros úgy gondolta, hogy ideje bejelenteni a sorozat következő részét, mely a játék profiljától eltérően ezúttal egy távoli jövőbe repíti el az egérzsonglőr gamereket.
Rayman: Raving Rabbids
Ifjúkorunk egyik kedvenc karaktere, Rayman visszatér a képernyőkre és egy semmi eddigihez nem fogható őrült kalandba kezd. Tudtátok, hogy a nyulak nem tudnak tehenet fejni és, hogy sosem csukják be az ajtót vécézés közben?
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Ha már azt hittétek, hogy a GTAIV előtt nincs élet, akkor nagyot tévedtetek. Idén októberben még érkezik egy új epizód, mely a Vice City előzményeit meséli majd el és melyet most itt a Gamekapocs keretein belül nagyító alá is veszünk. Ugorjunk bele a sűrűjébe, lássuk milyen lesz a Grand Theft Auto: Vice City Stories!
- Írta: Daks
- 19 komment
Just Cause
A Grand Theft Auto árnyékában keményen kell dolgoznia annak, aki egy szabadon bejárható környezetet kíván megteremteni játékához. Nagyobb bajban van akkor, ha vezethető járgányokat is bele akar tuszkolni, a játékmenetet pedig egy úgynevezett open-ended struktúrára építi. Az ilyen próbálkozásokat automatikusan GTA klónnak bélyegzi meg a játékos társadalom, igen nagy hibát követve el ezzel.
The Darkness
A The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a megérdemeltnél jóval nagyobb hűhót csapva jött ki és bele is törött a bicskája. Bár szép volt, látványos volt, vindízeles volt, mégsem fogta meg a játékosokat még annyira sem, mint a film, mely alapján készítették. A Starbreeze most egy új játékon dolgozik, lássuk hát, hogy mire számíthatunk tőlük ezúttal.
Saints Row
A Grand Theft Auto stílusú játékok hiánycikkek, főleg az Xbox 360 konzolon. A Saint’s Row személyében egy olyan anyagot mutatunk most be nektek, mely ezt az űrt hivatott kitölteni – legalábbis amíg meg nem érkezik a Rockstar játékának negyedik része.
Call of Duty 3
A Sherman-es rombolástól a motorcsónakos akciókig a Call of Duty 3 elhozza képernyőinkre a második világháború legvéresebb és legkeményebb csatáit. No de milyen is lesz pontosan a sorozat harmadik része?
Half-Life 2: Episode Two
Elvarratlan szálak tekintetében a Valve-t soha nem kellett félteni, így szemrebbenés nélkül hagyták nyitva az Episode One történetét úgy, hogy a szerencsétlen HL2-fan még csak véletlenül se tudja álomra hajtani a fejét 2006 végéig, amikor is feltűnik a színen (avagy a Steamen) az Episode Two, a HL2 kiegészítés középső darabja.
Medal of Honor: Airborne
Szerintem senki nem hitte 1999 végén, hogy a már akkor is öregecskedő Playstation egyik legemlékezetesebb játéka egy FPS lesz. Azt meg pláne nem, hogy ez az FPS a második világháborúban fog játszódni. Mindenesetre tény, hogy a Medal of Honor (és az egy évvel későbbi folytatás, az Underground) igen szép hírnévre tett szert a konzol tulajdonosai között, és 2002 óta már minden egyéb masinán meghódította a képernyőket. A legújabb dobás azonban úgy tűnik, elfeledteti velünk a néha nem túl jó Pacific Assault-ot, és végre igazi klasszikus születik majd.
Stranglehold
Gondolom, nincs olyan akciófilm rajongó, aki ne ismerné John Woo nevét. A kínai származású rendező a műfajban elért érdemeivel már szinte félisteni státuszba emelkedett az utóbbi tíz évben. Sikerfilmek tucatjai fűződnek a nevéhez (Mission: Impossible 2, Ál/Arc), ő mégis a régi nagy kedvencére, a Hard Boiled-re a legbüszkébb. Tény és való, hogy aki látta eme akció opust, az nem felejtette el, de hogy valaha folytatást is kapjon, és pont egy videojáték személyében… Hát, a magam részéről ez soha nem jutott volna eszembe. Éppen itt ütközik ki Mr. Woo zsenialitása! Mindig meg tud lepni minket.
Enchanted Arms
A Horse Armor és a Wizards' Towers már nem fogja az Obliviont sokáig életben tartani, ezt jól tudja a Bethesda Softworks, de még az UbiSoft is, amely utóbbi ezt kívánja kihasználni új játékával, az Enchanted Arms-szal.
Alone in the Dark
A játéktörténelemben a túlélő horror kategória már egészen régen, a ’90-es évek elején feltűnt. Tény ugyan, hogy a Resident Evil volt az áttörés, de nem születhetett volna meg eme zseniális zombihent, ha nem jelent volna meg az Alone in the Dark. A harmadik részt követő szörnyűséges The New Nightmare után most az Atari úgy döntött, leporolja a nagy nevet, és visszazökkenti az őt megillető helyre (és ha minden jól megy, magát, a céget is az anyagi stabilitásba).
Brothers in Arms: Hells Highway
A Ubisoft kétségtelenül hatalmasat alkotott a két részes Brothers in Arms-szériával. A sorozat, mely hatalmas pofont tudott adni az unalmas második világháborús FPS-eknek és azok készítőinek; a sorozat, mely az agyatlan hentelés helyett a kétcsapatos taktikázásra helyezte a hangsúlyt. A fanszia illetőségű cég volt oly kedves, hogy bemutassa nekünk a készülő harmadik epizódot, mely a sorozat legdurvább darabjának ígérkezik.
El Matador
Max Payne klónja a Dél-amerikai dzsungelbe utazik, hogy ellássa a baját néhány drogbárónak és az őket szolgáló több száz rosszfiúnak. De milyen is lesz pontosan ez az első ránézésre copy-paste-nek tűnő lövöldözős játék?
Resistance: Fall of Man
Vajon milyen lenne a világ, ha nem lett volna világháború? Az Insomniac fejlesztőcsapat azt tűzte ki céljául, hogy elhozza elénk azt az elképzelt múltat, melyben elmaradt Hitler rémuralma – ehelyett egy másik, még nagyobb problémával kellett szembenéznie a világnak…
Crysis
Már két éve annak, hogy a német illetőségű Crytek piacra dobta dínós Nidia techdemójának indult, és később teljes játékká terebélyesedett FPS-ét, a Far Cry-t. A döbbenetes látványvilággal és innovatív, szabad játékmenettel megáldott dzsungelharc méltó előfutára volt a Doom 3-nak és a Half-Life 2-nek, sőt, sok ponton még túl is mutatott azokon. Sajnálatos módon azonban a nagy nevek hamar leszorították a trónról az azt megilletőt, így a Far Cry szépen lassan, de a feledés homályába, majd a budget kategóriába süllyedt. A Crytekről hosszabb ideig semmit nem lehetett hallani, ám ez év elején ismét hatalmasat dobbantottak, és bemutatták, min is ügyködtek az elmúlt időben. Lássuk hát, mit nyújt majd nekünk a Crysis!
Nintendo Wii
A tavalyi E3-on mutattak be egy bővebb prezentációt a Nintendo next-gen konzoljáról, a Revolution kódnéven futott, végül Wii névre keresztelt gépről. Azóta szinte alig hallani róla, a PlayStation 3- és az Xbox 360-hírek tömkelege között egészen jól megbújik a sokak által csak bronzérmesnek titulált masina. Az idei GDC-n viszont rengeteg információra fény derült, így nem is haboztunk, s összegyűjtöttünk minden eddig leleplezett adatot, érdekességet egy bemutató cikk ürügyén.
Warhammer: Mark of Chaos
A Warhammer 40 000: Dawn of War sikere után nem volt kétséges, hogy újabb Warhammer licensszel rendelkező játékot fognak készíteni. Külön öröm számunkra, hogy egy hazai csapat, a Black Hole kapta a lehetőséget a fejlesztésre. Erős grafikai megjelenés és hatalmas, véres csatákról szól a fáma.
Resident Evil 4
Akik ismernek egy kicsit, azok mind tudják, mily elkötelezett híve vagyok a PC-nek. Mikor egy-egy vita a szokásos (ám itt leszögezendően ostoba és értelmetlen) háborúba torkollik, mégis mindig tudom, mi az, ami a konzolos közönség legnagyobb érve, s mellyel eszem ágában sincs vitatkozni... Resident Evil 4 PC-s előzetes következik.
The Godfather
1972-et írtunk, amikor berobbant a köztudatba Francis Ford Coppola filmklasszikusa, mely az Amerikában élő, olasz maffiacsaládok történetét mutatta be. A grandiózus mű Mario Puzo regény-trillógiája alapján készült, és közel húsz évig tartott, mire végleg lezárult.
Dark Messiah of Might and Magic
Az évekkel ezelőtt nagy sikernek örvendő Might & Magic széria feltámad hamvaiból, hogy egy teljesen új koncepciót alapul véve visszatérhessen a monitorokra látványos akció-RPG keretein belül.